• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401120302167
  • خبرنگار : 71129

۱۷ گور بی نام و نشان دیگر متعلق به بومیان کانادا کشف شد

۱۷ گور بی نام و نشان دیگر متعلق به بومیان کانادا کشف شد

گروه موسوم به "Tseshaht First Nation" کانادا اعلام کرد، ۱۷ گور بی نام و نشان دیگر در مدرسه شبانه‌روزی بومیان آلبرنی، کانادا در جزیره ونکوور کشف شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این گروه همچنین اعلام کرد، این گورها با استفاده از رادار نفوذ به زمین کشف شده‌اند اما فقط ۱۰ درصد از ۳۰۰ هکتار از منطقه پوشش داده شده و همزمان با گسترش بررسی‌ها، ممکن است گورهای بیشتری کشف شوند.

کودکانی از بیش از ۱۰۰ جامعه "فرست نیشن" که بومیان کانادا هستند، در بریتیش کلمبیا مجبور به حضور در این مدرسه‌ شبانه روزی شده بودند؛ مدرسه‌ای که از ۱۹۰۰ تا ۱۹۷۳، ابتدا توسط یک جامعه مبلغان زنان پروتستان و سپس توسط کلیسای متحد کانادا فعالیت می‌کرد و در نهایت در کنترل دولت درآمد.

در جستجوهای اولیه مشخص شد که دستکم ۶۷ کودک در این مدرسه مردند اما "کن واتس"، مشاور ارشد گروه Tseshaht First Nation در بیانیه‌ای اعلام کرد، این آمار بایستی بیشتر باشد.

وی افزود: ما هرگز از تعداد دقیق کودکانی که به خانه بازنگشتند، مطلع نخواهیم شد. با این حال، ما به عنوان یک ملت و جامعه مراقب، متعهد هستیم که حقیقت را کشف کنیم و به بازماندگان و کودکانی که به خانه بازنگشتند، احترام بگذاریم.

تعداد کودکانی که در این مدرسه و در تاریخ ۷۵ ساله آن حضور داشتند، در دسترس نیست.

این مدرسه به عنوان محل فعالیت برخی از بدترین سوء استفاده کنندگان جنسی که در ۱۳۹ مدرسه شبانه روزی فعالیت می‌کردند، شهرت دارد.

در سال ۱۹۹۵، مردی که در این مدرسه به عنوان سوپروایزر در سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۸ فعالیت داشت به اتهام سوءاستفاده جنسی از ۱۶ پسربچه به ۱۱ سال حبس محکوم شد. او کودکان را با شکلات گول می‌زد یا بقیه کودکان را زمانی که مست می‌کرد به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌داد.

"داگلاس هوگارت"، قاضی دیوان عالی بریتیش کلمبیا، این مرد متجاوز را که "آرتور پلینت" نام داشت، "تروریست جنسی" می‌نامید. قربانیان او شش تا ۱۳ ساله بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha