• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401120302168
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان:

سایز میگوهای تولیدی هرمزگان مطلوب دنیاست

سایز میگوهای تولیدی هرمزگان مطلوب دنیاست

ایسنا/هرمزگان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: سایز میگوهای تولیدی هرمزگان مطلوب دنیا است و حتی قادر به تولید انبوه در سایزهای مختلف هستیم.

محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قزاقستان، با تاکید بر لزوم تقویت، تحکیم و توسعه روابط تجاری استان ما با کشور قزاقستان، اظهارداشت: استان هرمزگان به عنوان قطب مهم کشاورزی کشور در طول سال و با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل و همچنین داشتن ظرفیت دروازه‌های صادراتی، نقش راهبردی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و رودان از مناطق مهم تولید محصولات گلخانه‌ای در هرمزگان است که سالانه ۵۰ درصد از محصول برداشت شده از سطح گلخانه‌های استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و آسیای میانه صادر می‌شود.

صفا بیان‌کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوایی در استان هرمزگان به گونه ای است که تغییرات فصولی همچون زمستان و تابستان تاثیر چندانی در فعالیت‌های زراعی کشاورزان ندارد و کشاورزان در هر زمانی که اراده کنند، می‌‎توانند دست به کشت محصولاتی بزنند که دیگر استان‌ها امکان کشت آن‌ها را ندارند و بر همین اساس این استان به بهشت کشاورزی خارج از فصل در سطح کشور شهرت یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان، تصریح‌کرد: سالانه ۲۰ هزار تن برداشت میگو در هرمزگان انجام می‌شود و سایز میگوهای تولیدی هرمزگان مطلوب دنیا است و حتی قادر به تولید انبوه در سایزهای مختلف هستیم.

صفا اضافه کرد: بندرعباس به دلیل دارا بودن امکانات مناسب تخلیه و بارگیری و بندر مهم شهید رجائی بیشترین سهم ترانزیت کشور را به خود اختصاص داده است و اتاق بازرگانی هرمزگان با توجه به این مهم بخش کارنه تیر خود را طی یک ماه گذشته راه اندازی کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد: اتاق بازرگانی هرمزگان تاکید بسیار ویژه‌ای در بحث مبادلات بین المللی و شناساندن ظرفیت های استان هرمزگان در مباحث اقتصادی به کشورهای هدف دارد و تاکنون با اتاق های بازرگانی کشورهای متعددی ارتباط برقرار کرده و دستاوردهای بسیار خوبی نیز به دنبال داشته است و امید است کشور قزاقستان نیز بتواند از ظرفیت های طلایی استان هرمزگان در راستای گسترش مراودات تجاری خود استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha