• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401120302195
  • خبرنگار : 50038

در ماه شعبان رقم می‌خورد؛

برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد شهر و روستاهای ملایر

برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد شهر و روستاهای ملایر

ایسنا/همدان مسئول واحد قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری هشت کرسی تلاوت در ماه شعبان در مساجد شهر و روستای شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت ماه شعبان برنامه های فرهنگی و قرآنی متنوع در حال برگزاری است.

ایرج محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، از برگزاری جشن میلاد امام حسین (ع)، میلاد امام سجاد(ع)، میلاد حضرت ابوالفضل(ع)، میلاد حضرت علی اکبر(ع) و امام زمان(عج) در مؤسسات و خانه های قرآنی خبر داد و اظهار کرد: آزمون های جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در نیمه اول ماه شعبان در رشته های مختلف قرآنی برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در ایام نیمه شعبان مطرح کرد: برگزاری ختم قرآن و ختم صلوات به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج) در شب و روز نیمه شعبان از دیگر برنامه های در دست اقدام ما به شمار می رود.

یارمحمدی بیان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن در دهه آخر ماه شعبان با هدف استقبال از ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقه قرآنی توسط خانه های قرآن روستایی به مناسبت اعیاد شعبانیه، اعزام قاری به مراسم های جشن اعیاد شعبانیه برای تلاوت قرآن، برگزاری کرسی تلاوت در اداره آب به مناسبت اعیاد شعبانیه و اهدای جوایز مسابقه تفسیر سوره احزاب در طول ماه شعبان رقم می خورد.

وی با اشاره به تجلیل از مؤسسه قرآنی و خانه قرآنی برتر شهرستان در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، در رابطه با فضائل و اعمال ماه شعبان ادامه داد: ماه شعبان برای سالک الی الله دارای مقام و فضیلت بسیار است، شاید علتش وجود میلاد پنج تن از امامان و امامزادگان والا مقام باشد. برخی از صاحب نظران معتقدند فضیلت این ماه به خاطر شب قدر است که در نیمه این ماه قرار دارد چراکه برخی از بزرگان شب نیمه ماه شعبان را بنا به روایتی شب قدر می دانند و یا کمتر از شب قدر نمی دانند.

یارمحمدی اظهار کرد: در عظمت این ماه آمده است که رسول خدا(ص) می فرمایند «شعبان ماه من است، خدا رحمت کند کسی را که مرا در این ماه کمک و یاری کند» همچنین مولای متقیان علی (ع) درباره ماه شعبان فرمودند «خداوند درهای بهشت را در این ماه گشوده و نعمت های بهشتی را با ارزان ترین قیمت و آسان ترین راه به شما عرضه کرده اما شما از آن اِبا دارید».

مسئول واحد قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر اضافه کرد: شاخه های نیکی در این ماه شامل نماز، روزه، زکات، امر به معروف و نهی از منکر، نیکی به پدر و مادرو خویشان و همسایگان، ایجاد صلح و صفا بین مردم و احسان به فقرا و مساکین است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل عظمت و بزرگی و فضائل بسیار اعمال این ماه شاید بدان علت باشد که این ماه نقطه اتصال سایر ماه ها به ماه رمضان بوده که به اهمیت آن افزوده است، گفت: پیامبر(ص) فرمودند «هر که یک روز از ماه شعبان را روزه بدارد، بهشت بر او واجب شود».

یارمحمدی با استناد به آیات و روایات افزود: هر کس روز دوشنبه و پنجشنبه ماه شعبان را روزه بدارد حق تعالی ۲۰ حاجت از حوائج دنیا و ۲۰ حاجت از حاجت های آخرت او را برآورد و هر کس در این ماه هر روز ۷۰ مرتبه استغفار کند مثل آن است که ۷۰ هزار مرتبه در ماه های دیگر استغفار کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: از اعمال خاص این ماه این است که هر روز ۷۰ مرتبه بگوید «اَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَهَ»، هر روز ۷۰ مرتبه بگوید «اَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذی لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحیم الحَیُّ القَیُّومُ وَ أَتُوبُ اِلَیْهِ».

وی با بیان اینکه هر کس در این ماه صدقه دهد حق تعالی بدن او را بر آتش جهنم حرام می گرداند، یادآور شد: هر کس در این ماه ۱۰۰۰ مرتبه بگوید «لا اِلهَ اِلاّ اللهُ وَ لا نَعْبُدُ اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدِّینَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکوُنَ » ثواب عبادت ۱۰۰۰ ساله در نامه عملش بنویسند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha