• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401120302507
  • خبرنگار : 50454

آغاز طرح نظارت بر بازار عید نوروز در چهارمحال و بختیاری

آغاز طرح نظارت بر بازار عید نوروز در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای اسفندماه طرح نظارتی عید نوروز به صورت عملیاتی آغاز شده که این طرح در سه مرحله و در تمامی سطح استان اجرا خواهد شد.

غلامرضا قائدامینی سوم اسفندماه در جلسه تنظیم بازار، اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار گرفته‌ایم طرح نظارتی عید نوروز در این ایام در دستور کار بازرسان این اداره کل، اتاق‌های اصناف، سازمان بسیج مستضعفین و جهادکشاورزی قرار گرفته است.

معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای اسفندماه طرح نظارتی عید نوروز به صورت عملیاتی آغاز شده که در بخش اول آن نظارت از واحدهای خدماتی مانند قالیشویی‌ها، خدمات مکانیکی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، آپاراتی‌ها و سایر خدماتی که در پایان سال تقاضای بالایی دارند در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای تمامی خدمات ذکر شده قیمت مصوب وجود دارد که این قیمت در کمیسیون نظارت ابلاغ شده و در اختیار تمامی واحدهای تحت پوشش و اتحادیه‌ها نیز قرار گرفته است.

قائدامینی عنوان کرد: در مرحله دوم طرح نظارتی عید نوروز که از دهه دوم اسفندماه آغاز می‌شود مایحتاج عمومی و کالاهای پر تقاضا مانند انواع کیف، کفش، پوشاک، لوازم خانگی، موبایل و لوازم جانبی مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند همچنین در قسمت سوم این طرح که در روزهای پایانی اسفندماه اجرا می‌شود نیز آجیل، خشکبار، میوه، شیرینی و... مورد رصد بازرسان قرار می‌گیرد.

معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در مرکز چهارمحال و بختیاری و تمامی شهرستان‌های استان هماهنگی‌های لازم میان ادارات صمت و فرمانداری‌ها صورت گرفته و نظارت‌های ذکر شده انجام خواهد شد از ابتدای سال جاری نیز ۵۱ هزار و ۳۶۶ بازرسی در سطح استان صورت گرفته که طی آن‌ها ۲۷۰۳ تخلف در قالب ۲۴۴۰ پرونده به ارزش ۹۱ میلیارد تومان کشف شده است.

در ادامه جلسه بهروز آل مومن_مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: میزان ذخیره جو در سال جاری حدود ۲۳۶۵ تن، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن ذرت، کنجاله سویا ۹۳۰۰ تن، مرغ منجمد حدود ۵۰۰ تن و گوشت منجمد نیز حدود ۴۰ تن است.

وی افزود: در سال جاری حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن جو، ۲۱ هزار و ۹۰۰ تن ذرت، کنجاله سویا حدود ۱۳ هزار و ۹۰۰ تن، مرغ منجمد ۱۰۴۰ تن و گوشت منجمد نیز ۲۷۴ تن توزیع شده است.

مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به‌ افزایش قیمت گوشت گرم پیگیری‌هایی صورت گرفت و از ابتدای بهمن ماه تاکنون نیز حدود ۲۱۰ تن گوشت منجمد توزیع شد.

آل‌مومن عنوان کرد: میزان گوشت منجمد اختصاص یافته به چهارمحال و بختیاری در ایام پایان سال ۱۱۶ تن است البته با افزایش قیمت گوشت گرم لازم است پیگیری‌های لازم جهت افزایش این میزان صورت بگیرد تا در روزهای پایانی سال مشکلی در زمینه توزیع گوشت منجمد در استان ایجاد نشود درخصوص توزیع مرغ منجمد نیز مشکلی وجود ندارد اما احتمال دارد طی روزهای آینده درخصوص توزیع مرغ گرم با مشکل مواجه باشیم.

در پایان نعمت‌الله تقی‌زاده_مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وضعیت موجودی ذخیره کالاهای اساسی در استان نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب‌تری دارد، اظهار کرد: در حال حاضر موجودی برنج استان ۳۰۰۰ تن است که ۱۸۰۰ تن آن برنج هندی و ۱۲۰۰ تن آن برنج تایلندی است.

وی افزود: موجودی شکر در حال حاضر در انبارهای اداره‌کل غله ۵۰۰۰ تن است که نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب‌تری دارد.

تقی‌زاده با بیان اینکه برای تامین گندم در حال حاضر مشکلی نداریم، گفت: موجودی گندم در استان ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن است و درخواست برای افزایش سهمیه استان نیز داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha