• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401120302582
  • منبع : نمایندگی خوزستان

دبیر نوزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران:

مسئولیت‌پذیری مسیر رشد و توسعه‌ جامعه را هموارتر می‌‎کند

مسئولیت‌پذیری مسیر رشد و توسعه‌ جامعه را هموارتر می‌‎کند

ایسنا/خوزستان دبیر نوزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران مسئولیت‌پذیری را لازمه رشد و توسعه جامعه دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی از جمله مسائلی است که در تمامی سطوح جامعه بر آن تاکید می‌شود.

دکتر عبدالله پارسا در آیین افتتاحیه نوزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه‌ی درسی ایران با عنوان «برنامه درسی و مسئولیت اجتماعی» که امروز چهارشنبه سوم اسفندماه در تالار اجتماعات قیصر امین‌پور دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، بیان کرد: مسئولیت اجتماعی از مسائلی است که مباحث مرتبط با آن در تمامی جهان گسترش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مسئولیت‌پذیر بودن شرط آدمیت در جامعه است و این مقوله می‌تواند زمینه‌ توسعه جامعه را فراهم کرده و یا از آن پیشگیری کند.

دبیر نوزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از زمان انتشار فراخوان‌ دریافت مقاله و تشکیل دبیرخانه این همایش ۱۲۶ مقاله به این همایش ارسال شد که پس از داوری‌های انجام شده ۵۸ مقاله پذیرفته شد.

پارسا بیان کرد: این دوره از همایش به صورت حضوری و برخط برگزار می‌شود و از تعداد مقالات پذیرفته شده ۱۸ مقاله به صورت سخنرانی و باقی مقالات به صورت پوستر ارائه می‌شود.

دکتر مرتضی کرمی رئیس انجمن مطالعات برنامه‎ی درسی ایران نیز گفت: بیش از دو دهه از فعالیت این انجمن گذشته است و خرسندیم که هر ساله توانسته‌ایم همایش‌های موثری را پایه‌گذاری و برگزار نماییم.

وی،بیان کرد: مرجعیت علمی، مسئولیت اجتماعی و اشتغال‌پذیری دانشجویان سه هدف مهم از برگزاری این همایش است تا بتوان در حد توان به نیازها و انتظارات نظام آموزشی کشور پاسخ داد.

رئیس انجمن مطالعات برنامه‌‎‌ی درسی ایران، خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی صرفا یک انتقاد نیست بلکه گامی کوچک برای حل مسائل اجتماعی است تا بتوان برای نیازهای جامعه برنامه‌ریزی کرد.

بنا بر اعلام دانشگاه شهید چمران اهواز، در نشست‌های تخصصی صبح امروز این همایش دکتر محمود مهرمحمدی استاد دانشگاه تربیت مدرس با موضوع «بازشناسی مختصات میدان مسئولیت اجتماعی در حوزه برنامه‌ی درسی» و دکتر نعمت‌الله فاضلی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع «مسئله مسئولیت و مدرسه» به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha