• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401120302609
  • خبرنگار : 50552

هشدارهای پلیس آگاهی قزوین برای پیشگیری از سرقت

هشدارهای پلیس آگاهی قزوین برای پیشگیری از سرقت

ایسنا/قزوین رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قزوین چند روش ساده را برای پیشگیری از سرقت منزل به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ امیرحسام عزیزی اظهار کرد: بسیاری از سرقت‌ها بدون استفاده از زور صورت می‌گیرد، این به آن معنی است که بسیاری از مردم خانه خود را بدون قفل کردن در و پنجره‌ها ترک می‌کنند.

وی افزود: قبل از ترک خانه مطمئن شوید که در ورودی پارکینگ‌ها به‌ داخل منزل قفل هستند، برای جلوگیری از سرقت تمامی قفل‌های در و پنجره‌ها را به قفل‌های قوی‌تر تغییر دهید.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین عنوان کرد: هوشیار باشید اگر متوجه شدید در اطراف شما فعالیت‌های مجرمانه توسط سارقان صورت گرفته، به امنیت توجه بیشتری داشته باشید، این توجه می‌تواند راهی برای محافظت از خانه و امنیت شما باشد.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، عزیزی تأکید کرد: اگر می‌خواهید برای مدت‌زمان طولانی از شهر خارج شوید، بهتر است اقوام یا بستگانی که به آن‌ها اعتماد کامل دارید را از سفر خود مطلع کنید و از آن‌ها بخواهید در این مدت مراقب منزل شما باشند.

وی بیان کرد: همچنین از اقوام نزدیک بخواهید دائم به خانه شما رفت‌وآمد کنند و گلدان‌ها را آب دهند، در این صورت این گونه به‌نظر می‌رسد که شما هنوز در خانه هستید.

رئیس پلیس آگاهی قزوین خاطرنشان کرد: همسایگان خود را بشناسید، شناختن افرادی که در محل و همسایگی شما زندگی می‌کنند یکی از مهم‌ترین اقدامات ایمنی است که می‌توانید انجام دهید.

این مسئول انتظامی ادامه داد: شیوه همسایه‌بانی که در کشور ما مرسوم است، یکی از شیوه‌های رایج جلوگیری از وقوع جرم به‌ویژه سرقت است، مطالعات نشان داده این برنامه راهی مؤثر برای جلوگیری از سرقت و خشونت است.

عزیزی یادآور شد: حیاط خود را محافظت کنید، چنانچه در حیاط خانه درختچه‌های بلند و مکان‌هایی وجود دارند که سارقان بتوانند در میان آن‌ها مخفی شوند تا به خانه شما وارد شوند، بهتر است این درختان و درختچه‌ها را کوتاه کنید.

رئیس پلیس آگاهی قزوین اظهار کرد: کلید یدکی را جا نگذارید، قرار دادن کلید یدکی خانه زیر گلدان هنگام ترک منزل ممکن است یک فکر خوب به‌نظر برسد، اما این یک دعوت آشکار برای سارق است که بدون هیچ مشکلی وارد منزل‌تان شود، پس کلید یدکی منزل خود را به اقوام درجه یک یا همسایه یا دوستی که به خوبی او را می‌شناسید و در نزدیکی شما زندگی می‌کند، بدهید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha