• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401120402815
  • خبرنگار : 50534

استاندار زنجان:

سند مخاطرات استان زنجان آماده شده است

سند مخاطرات استان زنجان آماده شده است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: اهمیت توجه به داده منجر به نگاه بالادستی دقیق در همه امور خواهد شد.

محسن افشارچی ظهر امروز (۴ اسفندماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه کار دولت تسهیل‌گری و کارگشایی است، اظهار کرد: تسهیل‌گری در رفع موانع حاکم ملزم به ایجاد برنامه و زیرساخت است. یکی از برنامه حرکتی مهم ایجاد زیرساخت برای اطلس سرمایه‌گذاری است.‌ 

وی با اشاره به درخواست برنامه مالی و زیرساختی از دستگاه‌های استان، افزود: از همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها برنامه حرکتی سال ‌آینده اخذ شده است و همه موارد به لحاظ فنی، تکنولوژیک و زیرساختی نیز مدنظر است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با بیان اینکه SDI پایگاه اطلاعات، مکانی است که در این پایگاه حریم و زمین‌های مختص به هر دستگاه‌ها مشخص می‌شود، ادامه‌ داد: دستگاه‌ها، متولی داده‌های خودشان هستند؛ این اطلاعات می‌گوید چه حریم و زمینی برای آن بخش است و چه نسبتی از این حرایم در زمین‌های ملی قرار دارد؟

افشارچی با اشاره به اینکه SDI بستری را برای یافتن، ارزیابی و استفاده از داده‌های مکانی برای کاربران و تهیه‌کنندگان داده‌های مکانی در همه سطوح دولتی و ... ایجاد می‌کند، اضافه کرد: این اطلاعات (دیتا) توسط خود دستگاه‌ها به‌روز می‌شود و باید تضمین‌کننده امنیت آن باشند.

استاندار زنجان با تاکید بر در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی، اذعان کرد: شروع تهیه چنین پایگاهی به عنوان پایلوت در استان، باید منجر به نتیجه شود؛ اینکه بدانیم چه کارکردی دارد و از سیستم گزارش بگیریم.

این مسئول با اشاره به شاخص‌های کارکردی، تصریح کرد: دستگاه‌ها ملزم به استفاده از این داده‌ها هستند؛ به طور مثال در تکمیل خطوط گازرسانی یا آب، سازمان‌ها می‌توانند داده‌های خود را در اختیار هم قرار دهند.

وی با بیان اینکه این موفقیت زمانی به بار می‌نشیند که مورد استفاده باشد، تاکید کرد: زمانی که همه لایه‌های این پایگاه تکمیل نشود، کار ناتمام است؛ لذا همه دستگاه‌ها به وارد کردن داده‌ها و اطلاعات خود اهتمام ورزند. 

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به تسریع سرویس، در رابطه با پیشرفت هوش مصنوعی در دنیا، بیان کرد: این موارد تینکیک‌های عجیب و غریبی نیستند و این تغییرات مهم در دنیا تنها به وسیله‌داده‌ها است.

وی با اشاره به نگرانی برخی دستگاه‌ها در بارگزاری اطلاعات، تاکید کرد: احساس مسئولیت کنیم در برابر داده‌های باارزشی که منجر به اقدامات مهم در استان خواهند شد از این رو بارگذاری اطلاعات درست، حفظ امنیت‌ و به‌کارگیری آن در کنار هم بسیار باارزش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha