• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401120402886

عضو شورای شهر شیراز:

شیراز برای جذب سرمایه‌گذار محدودیتی قائل نیست

شیراز برای جذب سرمایه‌گذار محدودیتی قائل نیست

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه در جذب سرمایه‌گذار هیچ محدودیتی نداریم، گفت: از سرمایه‌گذاران خرد و کلان داخلی و خارجی برای فائق آمدن بر مشکلات استقبال می‌کنیم.

علیرضا اسکندری در سومین دوره نشست‌های تخصصی «آسیب‌شناسی، بررسی و رفع چالش‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز» با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: نقطه قوت پروژه‌های سرمایه گذاری، مشارکت و همدلی مردم در ساخت آینده شیراز عزیز است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، اسکندری با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی در زمینه سرمایه‌گذاری و ضمن یادآوری اینکه برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه سرمایه‌گذاری راهگشا خواهد بود، افزود: در نشست‌های پیشین استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سرمایه‌گذاری و آسیب‌شناسی آن به دقت مورد کالبدشکافی قرار گرفت و خروجی آن مصوباتی از سوی شورای اسلامی شهر شیراز بود.

اسکندری با اشاره به این موضوع که شورای اسلامی شهر دو وظیفه سیاستگذاری و نظارتی را بر عهده دارد، عنوان کرد: در انتهای پنل‌های تخصصی پیشین، سند جامع آسیب‌شناسی سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز به تصویب رسید و در امتداد آن کمیته رفع موانع سرمایه‌گذاری متشکل از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلان‌شهر شیراز و جمعی از مدیران تشکیل شد.

او خاطرنشان کرد: کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر نیز در خصوص استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، اقدامات مثبتی انجام داده و این اقدامات در آینده گسترش می‌یابد.

اسکندری بیان کرد: این پنل تخصصی در حوزه اعتمادسازی و تاثیر مشوق‌ها و عدم ریسک‌پذیری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شده و به مواردی نظیر ریسک‌پذیری نگاه ویژه‌ای داریم.

او با اشاره به این موضوع که شهر شیراز دارای پتانسیل‌های بی‌نظیری است که در کمتر نقطه‌ای از جهان این ظرفیت‌ها تجمیع شده، اظهار کرد: در ادوار گذشته روند سرمایه‌گذاری توفیق چشمگیری نداشته است و هدف از برگزاری این نشست اخذ نظرات صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه اقتصادی برای مانع‌زدایی است.

اسکندری در ادامه گفت: اگر ما ادعای سومین حرم اهل بیت(ع) و پایتختی فرهنگی ایران زمین را داریم، باید شرایطی را ایجاد کنیم که در شأن و منزلت شیراز گام برداریم.

او با اشاره به ظرفیت‌سازی در حوزه تفریحی و گردشگری کلان‌شهر شیراز گفت: پنج پروژه کلان نظیر پارک آبی، آکواریوم، باغ پرندگان، تله کابین و شهربازی در این راستا تعریف شده و اقدامات عمرانی برخی از آن‌ها در دست انجام است و شماری دیگر در حال مذاکره هستند.

این عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر این موضوع که در جذب سرمایه‌گذار هیچ محدودیتی نداریم، گفت: از سرمایه‌گذاران خرد و کلان داخلی و خارجی برای فائق آمدن بر مشکلات استقبال می‌کنیم.

اسکندری با اشاره به این موضوع که اطمینان به مجموعه شهرداری سبب می شود تا سرمایه‌گذاران به مدیریت شهری اطمینان کنند، خاطرنشان کرد: بسته‌های مختلف سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مسکونی، تجاری، بازیافت، حمل و نقل، تفریحی و ... پیش روی سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha