• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401120403022
  • منبع : نمایندگی گیلان

سرپرست محیط زیست آستانه اشرفیه خبر داد

جمع آوری تورهای هوایی صید در آستانه اشرفیه

جمع آوری تورهای هوایی صید در آستانه اشرفیه

ایسنا/گیلان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه از جمع آوری تورهای هوایی خبر داد و گفت: ادوات شکار و صید غیر مجاز پرندگان وحشی به همت یگان حفاظت این اداره جمع آوری می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، رامین حسین زاده، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه از جمع آوری تورهای هوایی خبر داد و اظهار کرد: طی عملیات گشت و کنترل در مناطق طبیعی تحت مدیریت و پایش بازار محلی شهرستان توسط یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه تعدادی ادوات شکار غیر مجاز برای صید پرندگان وحشی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اجرای مصوبه های شورای عالی حفاظت محیط زیست گفت: براساس بند(چ) ماده ۳  قانون شکار و صید، میزان خسارت وارده بر محیط زیست ناشی از شکار پرندگان، از پنج میلیون تا دو میلیارد ریال تعیین شده و در صورت وقوع هرگونه تخلف از نظر حقوقی و قانونی قابل مطالبه است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه تصریح کرد: با توجه به تعیین محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های زمانی و مکانی شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست، صید و شکار با هر نوع از ادوات شکار از جمله انواع تور، سلاح و... مستلزم صدور پروانه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.

حسین زاده با اشاره به اینکه ابلاغ قانونی و اخطاریه های مجزا به دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان ارسال شد گفت: موارد ممنوعه قانونی جهت جمع آوری کلیه دام های هوایی هم به اطلاع خاطیان رسانده شده است.

وی همچنین از کشف و ضبط بیش از ۱۰ قطعه پرنده خوتکای صید شده در بندرکیاشهر خبر داد و عنوان کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره طی سرکشی از بازار بندرکیاشهر این پرندگان صید شده را که بیشتر آنها به وسیله تور هوایی صید شده و در بازار عرضه می شدند کشف و ضبط کردند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با بیان اینکه متخلفین شناسایی شده و پرونده تخلف آنان جهت معرفی به مراجع قضایی در حال سیر مراحل قانونی است، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم صدور پروانه شکار در سال جاری و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، هر گونه صید، زنده گیری، خرید و فروش آنها ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha