• جمعه / ۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401120503276

مدیرعامل موسسه همتا تشریح کرد؛

از موتور جست‌وجوگر ویژه متفکران دینی تا لزوم توجه ویژه طلاب به هوش مصنوعی

از موتور جست‌وجوگر ویژه متفکران دینی تا لزوم توجه ویژه طلاب به هوش مصنوعی

ایسنا/قم مدیرعامل موسسه همتا گفت: موتور جستجوی جُهد ۲ با امکانات خاص به زودی پاسخگوی نیاز محققان و متفکران دینی خواهد بود.

 بهروز مینایی شامگاه ۴ اسفندماه در نشست خبری موسسه همتا (هوش مصنوعی و تمدن اسلامی) که در قم برگزار شد، اظهار کرد: ایده بکارگیری هوش مصنوعی در سال های اخیر توسط فعالان عرصه یارانه و حوزه‌های علمیه قم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ۱۰۰ نفر از طلاب و گروه های متعددی از دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در زمینه پروژه هوش مصنوعی فعالیت می کنند و یکی از این پروژه ها هوش مصنوعی همتا است که به دستور آیت الله اعرافی هویت مستقلی به خود گرفت و براساس منویات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه های خود را پیش می گیرد.

مدیر عامل موسسه همتا (هوش مصنوعی و تمدن اسلامی) بیان کرد: سال ۹۵ نخستین همایش هوش مصنوعی را با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و مؤسسه نور و همچنین مؤسسه اشراق همایشی برگزار کردیم. در این همایش ۷۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

مینایی ادامه داد: فعالیت هایی که در مؤسسه همتا انجام می شود به صورت خصوصی نیست و در اختیار همه افرادی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کنند قرار می‌گیرد، پروژه جُهد ۲ موتور جستجویی است که تحت وب می تواند پاسخگوی جستجوهایی باشد.

مدیر عامل موسسه همتا بیان کرد: در تکمیل پروژه خوشه یک تلاش کردیم جستجو فقط از لفظ نباشد و جستجوی زبانی هم شکل بگیرد. 

مینایی ادامه داد: در خوشه سومی که توسط موسسه همتا تولید شد شبکه محققین علوی شکل می گیرد و زیرساخت های آن سال ۱۴۰۳ به سرانجام می رسد.

وی گفت: ترجمه قوانین و گذاره های سه کتاب "قضا، بیع و خُمس" انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha