• جمعه / ۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401120503507
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد:

تجلی مفاهیم بلند شیعی در آثار جشنواره گرافیک رضوی

تجلی مفاهیم بلند شیعی در آثار جشنواره گرافیک رضوی

ایسنا/قم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، محصول‌ محور بودن را مهم‌ترین ویژگی هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی عنوان کرد و گفت: این جشنواره بستر مناسبی برای انتقال مفاهیم بلند شیعی با زبان هنر به جهان است.

مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم امروز ۵ اسفندماه در حاشیه برپایی کارگاه «پوستر رضوی» در جمع خبرنگاران، با ابراز خرسندی از اینکه قم میزبان رویداد ملی جشنواره گرافیک رضوی است، گفت: این رویداد ملی ثابت‌ کرد که هنر برای هنر نیست، هنر برای مردم است و در مخاطب و جامعه هدف خودش تأثیرگذار است.

وی به حضور اساتید ممتاز حوزه گرافیک در کارگاه پوستر رضوی اشاره کرد و گفت: این جشنواره هم برای متخصصان گرافیک و علاقه‌مندانی که در اینجا گردهم آمدند و تولید اثر می‌کنند و هم برای عموم مخاطبان که این آثار را نظاره خواهند کرد، حائز اهمیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، محصول‌ محور بودن را مهم‌ترین ویژگی هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینکه محصولات این رویداد ملی برای عموم مردم قابل استفاده است، تمام کسانی که می‌خواهند بحث تخصصی در حوزه هنر دینی و شیعی و قدسی داشته باشند، می‌توانند از خروجی‌های این رویداد ملی استفاده کنند.

توکلیان افزود: امیدوارم از این دست رویدادهای ملی به میزبانی قم با حمیت و جدیت و حمایت بیشتر مدیریت شهری و مدیریت فرهنگی استان با هدف تولید محصولات هنری بهتر برای بیرون از مرزهای ایران تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم محصولاتی در حوزه هنر در قم به عنوان مرکز جهان تشیع تولید کنیم که هم برای جبهه مقاومت و مسلمانان الگوسازی کند و هم اینکه ما به واسطه هنر و زبان هنر مفاهیم بلند شیعی را به جهان منتقل کنیم.

کارگاه پوستر رضوی به‌عنوان یکی از سلسله برنامه‌های هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی از چهارشنبه سوم خردادماه تا جمعه پنجم اسفندماه در قم برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha