• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401120603569
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

موسیقی زمینه ساز تحکیم دوستی بین ملت هاست

موسیقی زمینه ساز تحکیم دوستی بین ملت هاست

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: اگر به عرصه موسیقی و شاخه های هنری همچون موسیقی عاشیقی به عنوان فرصت نگاه کنیم، به طور حتم باعث وحدت داخلی و دوستی بین ملت ها خواهد شد.

سید مجید امامی، جمعه شب، در آئین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی با اشاره به غنای این عرصه هنری در ابعاد بومی و محلی نقاط مختلف کشور اظهار کرد: برای نمونه موسیقی عاشیقلار یک مولفه اقتدار و استوانه مهم در حوزه فرهنگی خطه آذربایجان شرقی است و برگزاری استانی چنین جشنواره هایی نیز با هدف تمرکززدایی از تهران و توجه و احیای موسیقی های اصیل و عمیق مانند عاشیقی صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در هنرستان‌ها و مؤسسات آموزش موسیقی و البته رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی به این نوع از موسیقی بیشتر پرداخته شود، افزود: موسیقی فقط ساز و آواز نیست بلکه سوز و شاعری و ترکیبی از هنرهاست و با توجه به همین ویژگی است که هنری چون موسیقی عاشیقی توانسته بستر و فضاهای مختلفی را با خود همراه کند و بخش مهمی از تاریخ آذربایجان با این موسیقی و نوا آمیخته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان شد: مردم با چنین هنرها و موسیقی هایی زندگی کرده و غم و شادی و فرهنگ خود را با آن تجربه کرده اند و توجه به چنین حوزه هایی رسالت ما در عرصه توسعه فرهنگ عمومی است و باید به این سمت حرکت کنیم که نسل جوان و نوجوان با هنرهایی چون موسیقی عاشیقی بیشتر و پیشتر از قبل مانوس و همراه باشند چرا که چنین هنرهایی نمود فرهنگی اقوام کشور و مایه وحدت ملی هستند.

امامی گفت: باید بتوانیم با ترتیب دادن هفته ها و ماه های موسیقی، شاخه هایی چون عاشیقی را به عنوان وجه وحدت و روابط سالم بین فرهنگی نه تنها میان استان های کشور بلکه کشورهای دوست و همسایه تعریف کنیم چون اگر به این عرصه به عنوان فرصت نگاه کنیم، به طور حتم باعث وحدت داخلی و دوستی بین ملت ها خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha