• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1401120603574
  • خبرنگار : 71021

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی جهانگردی توضیح داد

از وام سفر و سرویس‌های بهداشتی چه خبر؟

از وام سفر و سرویس‌های بهداشتی چه خبر؟

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی درباره پرداخت «وام سفر» و سرانجام پروژه «سرویس‌های بهداشتی» و «مولدسازی» در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توضیحاتی داد.

روح‌الله حسین‌زاده درباره پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی از محل تبصره ۱۸ که پیش‌تر وعده آن را داده بود، به ایسنا گفت:‌ اجرای این طرح، منتظر تسهیلات تبصره ۱۸ است که رقم آن مشخص شده اما هنوز ابلاغ نشده است. این تسهیلات فقط شامل حال کارمندان دولت می‌شود، چون به گواهی کسر از حقوق نیاز دارد. تا کنون هم با حدود ۱۹ دستگاه دولتی تفاهم شده است و به محض تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸، آن مبلغ در اختیار بانک عامل قرار می‌گیرد و کارمندان می‌توانند خدمات سفر را خریداری کنند.

او با اشاره به آماده‌سازی پلتفرم «ایران سفر» که با هدف رونق سفرهای ارزان‌قیمت درحال راه‌اندازی است، به ایسنا گفت:‌ این پلتفرم با معرفی ۳۶ هزار جاذبه گردشگری آماده شده است و متقاضی می‌تواند سفر خود را متناسب با هزینه‌ای که در اختیار دارد، برنامه‌ریزی کند. این پروژه با یکی از بانک‌ها پیش می‌رود که سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده و مطمئنا پس از رونمایی، بانک‌های دیگر مشارکت خواهند کرد. در این طرح شرکت‌های خصوصی نیز مشارکت دارد که در اصل مردم خدمات آن‌ها را از این پلتفرم خریداری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی همچنین از پیگیری طرحی برای تخصیص تسهیلات سفر از محل یارانه‌ها به سه دهک پایین جامعه خبر داد و افزود: پیشنهاد شده که همانند تسهیلات اربعین از محل یارانه‌ها، مبلغی در حدود دو تا پنج میلیون تومان به هر نفر از محل یارانه‌ها، وام سفر تخصیص داده شود. البته این طرح، ‌ فعلا در مرحله طرحِ موضوع و پیگیری‌ اولیه است.

حسین‌زاده همچنین درباره پروژه سرویس‌های بهداشتی که از سوی وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی مامویت آن به این شرکت واگذار شده است و پس از گذشت دو دهه همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد، ‌اظهار کرد:‌ فعلا بودجه نداریم، اما برای تعدادی از آن‌ها جانمایی انجام شده و قرار است طراحی جدیدی داشته باشیم، چون طراحی‌های قبلی مشکل داشت و اقتصادی نبود. مجتمع بین‌راهی یا سرویس بهداشتی ساخته و به دست به بهره‌بردار سپرده می‌شد، اما بهره‌بردار نمی‌توانست نگهداری کند و یا درآمدزایی داشته باشد، بنابراین طرح تیپ اقتصادی این پروژه‌ها را تغییر داده‌ایم.

او افزود:‌ جانمایی برای مجتمع‌های بین‌راهی و سرویس‌های بهداشتی کار دشواری است، ‌بخشی از اراضی در اختیار مردم است، بخشی در اختیار وزارت راه و شهرسازی، گاهی هم که زمینی اختصاص یافته، قابل استفاده و در دسترس نبوده است. اصلا شکست خوردن طرح سرویس‌های بهداشتی به خاطر جانمایی‌های اشتباه بوده است. ما دنبال جانمایی درست هستیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با بیان این‌که پروژه سرویس‌های بهداشتی و مجتمع‌های بین‌راهی مصوب سال ۱۳۸۵ است که قرار بود یک هزار سرویس بهداشتی و مجتمع ساخته شود، ‌اظهار کرد:‌ آن طرح عوض شده و پروژه با دید اقتصادی طراحی شده است و تا کنون هم ۱۰ تا ۱۲ مجتمع به پایان رسیده که برای هر یک ۴ تا ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

ببشتر بخوانید: پرونده «۱۰۰۰ سرویس بهداشتی» دوباره باز شد

حسین‌زاده در ادامه درباره اجرای طرح مولدسازی گفت: در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توجه به شکل ماموریت و کار، این شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی است که باید در موضوع مولدسازی اقدام کند. مولدسازی در هر دستگاهی وجود دارد و همه دستگاه‌های دولتی این فضا را دارند. عدد بزرگی از املاک وجود دارد که در وزارت اقتصاد اسنادشان موجود است. اگر جزئیات طرح مولدسازی معلوم شود، احتملا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درگیر آن شود؛ چرا که دو شرکت تسویه دارد و بخش اصلی حوزه مولدسازی در شرکت‌های تسویه اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha