• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401120603674
  • خبرنگار : 50233

وجود ۳۰ بستری در بیمارستان‌های سمنان

وجود بزرگترین لکه نارنجی نقشه کرونایی کشور در استان سمنان

وجود بزرگترین لکه نارنجی نقشه کرونایی کشور در استان سمنان

ایسنا/سمنان نیمی از شهرهای پرخطر کرونایی کشور به تنهایی در جغرافیای استان سمنان قرار دارند تا بزرگترین لکه نارنجی در نقشه کرونایی کشورمان در این استان پهناور باشد.

علی‌رغم فروکش آخرین پیک کرونا در بیشتر نقاط کشور، این هفته شهرهای نارنجی در استان سمنان از یک شهرستان به سه شهرستان افزایش یافت.
اگرچه سرخه در استان سمنان هفته قبل نیز تنها شهرستان نارنجی و پرخطر در کشور بود اما این هفته براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت تعداد شهرستان‌های نارجی در کشور به ۶ شهرستان رسید که سهم استان سمنان نیمی از این شش شهرستان بود.

کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در همین ارتباط به ایسنا گفت: در حال حاضر سه شهرستان آرادان، سمنان و سرخه در استان سمنان در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.

وی ادامه داد: در جدیدترین رنگ بندی وضعیت شیوع کرونا ویروس اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های سمنان، سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی و شهرستان های دامغان، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به افزایش موارد بستری در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی استان طی یک هفته گذشته گفت: متاسفانه تعداد موارد بستری در ۶ شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی سمنان در هفته گذشته به ۳۱ نفر رسید.
وی افزود: این در حالی است که تعداد موارد بستری در هفته پیش از آن ۱۷ مورد بوده است.

این پزشک فوق تخصص از عموم شهروندان استان و کشور خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون خود، مدافعان سلامت را در کنترل این همه گیری جهانی کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به تعداد مبتلایان در این استان تصریح کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۳ هزار و ۱۰۳ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

دکتر قدس با بیان اینکه مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۲هزار و ۳۲۲ نفر رسیده افزود: علاوه بر این در این مدت ۵۰ هزار و ۷۸۱ بیمار نیز به صورت سرپایی در بیمارستان شهرستان ای شش گانه تحت پوشش علوم پزشکی سمنان شناسایی شده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس استان سمنان اضافه کرد: با ترخیص تعداد دیگری از مبتلایان بهبود یافته، خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۱هزار و ۹۲ نفر رسید.

وجود ۳۰ بستری در بیمارستان های سمنان
وی با بیان اینکه در روزهای اخیر تعداد بیماران چه به صورت مراجعه سرپایی و چه بستری درمجموعه تحت پوشش دانشگاه افزایش داشته است ادامه داد: در حال حاضر۳۰ بیمار بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی وابسته به علوم پزشکی سمنان تحت درمان هستند.

دکتر قدس تصریح کرد: از مجموع بستری ها ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند، در حالی که در هفته های گذشته آمار افراد بستری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه در یک هفته به عدد یک رسیده بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha