• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401120603909
  • خبرنگار : 50182

همایش ملی "معماری، شهرسازی و گردشگری" در کرمانشاه برگزار شد

همایش ملی "معماری، شهرسازی و گردشگری" در کرمانشاه برگزار شد

ایسنا/کرمانشاه هفتمین همایش ملی "معماری، شهرسازی و گردشگری" به همت موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی، امروز(ششم اسفند) در کرمانشاه برگزار شد.

دکتر خلیل جلیلی رییس موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه در آیین افتتاحیه این همایش با اشاره به برگزاری دو روزه آن، گفت: کرمانشاه امروز و فردا (۶ و ۷ اسفند) در این همایش میزبان جمعی از اساتید، دانشجویان و علاقمندان سه حوزه معماری، شهرسازی و گردشگری است.

جلیلی خاطرنشان کرد: میزبانی کرمانشاه در این دوره همایش جهت رفاه مدعوین به دو صورت حضوری و مجازی خواهد بود تا علاقمندان در سایر استانها هم بتوانند به راحتی از مقالات این همایش و ارائه‌های آن بهره مند شوند.

به گفته رییس موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد ۲۰ مقاله به عنوان مقالات برگزیده معرفی می‌شوند.

جلیلی آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین متدهای معماری، شهرسازی و گردشگری را مهمترین هدف برگزاری این همایش عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، سونیا امجدیان دبیر علمی این همایش هم در این مراسم با بیان اینکه این همایش به همت موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شده، گفت: در برگزاری این همایش مرکز بین المللی همایش‌ها و سمینارهای توسعه پایدار علوم جهان اسلام هم همکاری داشته است.

وی آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین متدهای معماری، شهرسازی و گردشگری را از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: علاوه بر این تولید مبانی دانش بنیان در حوزه‌های معماری، شهرسازی و گردشگری، راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش و استفاده از تمامی ظرفیت‌های پژوهشی برای ارتقاء جایگاه پروژه‌های کاربردی از جمله دیگر اهدافی است که در این همایش به دنبال آن هستیم.

امجدیان به محورهای این همایش هم اشاره کرد و افزود: محورهای همایش در سه حوزه معماری، شهرسازی و گردشگری طراحی شده که در حوزه معماری، معماری پایدار، فناورین‌های نوین، گردشگری و معماری، اقلیم در معماری، تاریخ معماری ایران، روانشناسی محیط و معماری منظر از جمله مهمترین این محورها هستند.

وی افزود: در حوزه شهرسازی نیز شهر پایدار، شهر خلاق، شهر هوشمند، تاب آوری شهری، حکمروایی شهری، توسعه پایدار منطقه‌ای و شهرسازی مشارکتی از جمله مهمترین محورهای این همایش به شمار می‌روند.

وی به مهمترین محورهای این همایش در حوزه گردشگری هم اشاره کرد و گردشگری و میراث جهانی، ژئوتوریسم، گردشگری سلامت، اکوتوریسم و گردشگری خلاق را از جمله مهمترین این محورها عنوان کرد.

امجدیان با بیان اینکه این همایش دو روزه است، ابراز امیدواری کرد: این همایش بتواند فرصت مناسبی برای بروز و ظهور دستاوردهای پژوهشی در سه حوزه معماری، شهرسازی و گردشگری باشد.

همایش ملی "معماری، شهرسازی و گردشگری" در کرمانشاه برگزار شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha