• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401120604128
  • منبع : نمایندگی سمنان

سمنان زودتر از هر سال به استقبال سفرهای نوروزی می‌رود

سمنان زودتر از هر سال به استقبال سفرهای نوروزی می‌رود

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از پذیرش مسافران نوروزی از ۱۰ اسفندماه در این استان خبر داد و از مسافران و زوار حضرت ثامن(ع) خواست از ۴۵ روستای هدف گردشگری در این استان دیدن کنند.

امیر کرم‌زاده ۶ اسفندماه با اعلام این خبر اظهار کرد: تابلوهای راهنما برای ۴۵ روستای هدف گردشگری استان سمنان در مسیر جاده‌ای و خصوصا مسیر پرتردد حرم تا حرم و تهران-سمنان-مشهد نصب خواهد شد.

دبیر ستاد خدمات سفر استان با اشاره به اینکه دهیاری‌های روستاهای هدف گردشگری در ارتباط با ستاد خدمات سفر هستند از مسافران و زوار عبوری از استان خواست: به منظور پیشگیری از خستگی و خواب‌آلودگی راننده حین سفر که از مهمترین دلایل بروز تصادفات‌ هستند، در حین عبور از استان و یا در سفر به این استان تاریخی از امکانات رفاهی و تفریحی فراهم شده در این روستا استفاده کنند.

وی با اشاره به آغاز زودتر سفرهای پایانی سال به دلیل همزمانی نیمه دوم تعطیلات با ماه مبارک رمضان تاکید کرد: کلیه اماکن تاریخی، فرهنگی و مساجد، زائرسراها و... باید از ۱۰ اسفندماه برای استفاده مسافران باز باشند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال سفرهای نوروزی زودتر آغاز شود ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان، طرح آماده باش همه دستگاه های خدمات رسان در ایام نوروز، با توجه به همزمانی تعطیلات عید با ماه مبارک رمضان، زودتر از سال های گذشته و از ۱۰ اسفند ماه آغاز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از آمادگی برای ارائه خدمات به مسافران خبر داد و گفت: همه دستگاه های خدمات‌رسان مرتبط با موضوع سفر نظیر تعمیرگاه‌ها، بانک‌ها، داروخانه‌ها و نانوایی‌ها باید شیفت‌کاری داشته باشند.

برپایی ۱۴ موکب برای خدمات دهی به زوار و مسافران در استان سمنان


وی تاکید کرد: مجتمع‌ها و رستوران‌های بین‌راهی باید در زمینه ارائه خدمات سوخت‌رسانی و سایر خدمات رفاهی باید کاملا آماده و برای سفرهای زودتر از موعد مقرر نوروزی آماده باشند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با تقدیر از همکاری آستان قدس با ستاد سفر استان افزود: با همکاری آستان قدس رضوی ۱۴ موکب در مسیر استان سمنان برای ارائه خدمات به مسافران و زائران برپا می‌شود.

وی همچنین یادآوری کرد: در ایام منتهی به تعطیلات و با آغاز سفرها، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی و مواد غذایی محلی هم در ورودی شهرهای این استان برپا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha