• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۴:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120704435
  • خبرنگار : 50569

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد

پیش‌بینی رشد ۶ درصدی تولید انواع آبزیان در خراسان رضوی

 پیش‌بینی رشد ۶ درصدی تولید انواع آبزیان در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود که تولیدات انواع آبزیان در استان تا پایان سال جاری به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که امسال نسبت به سال گذشته در حوزه آبزیان حدود ۶ درصد افزایش تولید در استان داشته باشیم.

مجید طاهرپور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تولیدات آبزیان استان از ابتدای سال جاری تا دی‌ماه اظهار کرد: در مدت مذکور ۷۰۲۳ تن ماهی‌های سردابی، ۲۷۶۰ تن ماهی‌های گرمابی، ۹ میلیون و ۵۰۹ هزار قطعه ماهی‌های زینتی و ۳۴ تن ماهی‌های خاویاری تولید شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود کل تولیدات آبزیان تا پایان سال جاری به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد، این در حالی است که کل تولیدات این محصولات در سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۹۸ تن بوده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: باوجود خشکسالی‌های به وجود آمده در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود که امسال نسبت به سال گذشته در حوزه آبزیان حدود ۶ درصد افزایش تولید در استان داشته باشیم.

طاهرپور عنوان کرد: خراسان رضوی در زمینه آبزی‌پروری رتبه ۱۵ در کشور را داراست، به گونه‌ای که در حوزه ماهی‌های سردابی رتبه ۹ و در حوزه ماهی‌های گرمابی رتبه ۶ را نسبت به کل کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به خسارات سرمازدگی به آبزیان در سال جاری نیز اظهار کرد: با توجه به میزان رهاسازی به وجود آمده در سال جاری، این خسارات عدد قابل ملاحظه‌ای نیست و به نظر نمی‌رسد که برای فروش ماهی در شب عید نیز مشکل خاصی داشته باشیم.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده جهت تامین ماهی شب عید خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در ایام منتهی به عید بازارهای محلی و روستا بازار در مناطق مختلف شهر جهت عرضه مستقیم آبزی ایجاد شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha