• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401120704448
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استقبال بی نظیر مردم سیستان و بلوچستان در بازسازی عتبات عالیات

استقبال بی نظیر مردم سیستان و بلوچستان در بازسازی عتبات عالیات

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات زاهدان گفت: تمامی منابع مالی ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور و سیستان و بلوچستان از طریق مشارکت های مردمی به صورت نقدی و قسطی است و تاکنون استقبال خوبی بخصوص از سوی مردم این استان در این زمینه صورت گرفته است.

احمد بامری شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: شیعیان علاقه خاصی به بازسازی و توسعه عتبات عالیات دارند و همه مردم جهان و تمامی ادیان دلداده اباعبدالله الحسین (ع) بوده و به ایشان متوسل می شوند.

بامری در ادامه گفت: در سال ۸۲ سردار شهید قاسم سلیمانی در سفری به کربلا از وضعیت شیعیان و حرم امیرالمومنین و امام حسین (ع) بازدید و گزارشی به رهبر معظم انقلاب ارائه کرد که ایشان دستور راه‌اندازی ستاد عتبات عالیات را داده و در همان سال تیمی تشکیل و کمک های معیشتی برای بازسازی کربلا و نجف تا سال ۹۵ انجام شد و بعد از آن بحث توسعه آغاز و حرم حضرت علی (ع) هم اینک ۲۰ برابر قبل مساحت دارد که توسط متخصصین و مهندسین ایرانی انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: بازسازی عتبات عالیات به بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ سال قبل و بعد از واقعه تلخ عاشورا باز می‌گردد که علاقمندان به امیرالمومنین و امام حسین (ع) به فکر ایجاد بقعه افتادند تا مکانی برای زیارت و توسل به ائمه ایجاد کنند.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات زاهدان ادامه داد: در این ستاد سه هدف وجود دارد که مهمترین آن بحث بازسازی و توسعه حرمین شریفه از نجف تا سامرا و سپس کار فرهنگی است که باید تلاش کنیم تا بحث های فرهنگی در سال ۱۴۰۲ برای گروه های هدف ترویج داده شود.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان پشتیبان سامرا است و از طریق نیروهای فنی و مهندسی به ساخت آن کمک می‌کند.

وی گفت: دشمن در بحث های فرهنگی اقدامات متعددی را برای نسل جدید انجام می دهد که در این زمینه رسانه ها نقش مهمی دارند و باید در ترویج فرهنگ حسینی بیش از پیش فعالیت کنند.

بامری افزود: در زمان اربعین حدود ۱۰ تا ۱۲ موکب از سیستان و بلوچستان خادم حضرت اباعبدالله (ع) هستند و این استان اولین استان پذیرای زوار پاکستانی هست که امسال خدمات بسیار خوبی به زوار ارائه شد.

وی اظهارداشت: در اربعین امسال حدود ۲۰ میلیون نفر شرکت کردند که یک رویداد تاریخی و نشان دهنده عظمت اهل بیت (ع) است و هرسال نیز به تعداد زوار افزوده می شود.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات زاهدان خاطرنشان کرد: موکب های سیستان و بلوچستان در مسیر نجف تا کربلا و کربلا تا سامرا به زوار امام حسین (ع) خدمات ارائه می دهند اما متاسفانه با وجود ظرفیت های فراوان هنوز در کربلا، نجف و سامرا پروژه ای بنام این استان وجود ندارد که در تلاشیم این مهم هرچه سریعتر محقق شود.

وی گفت: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در زاهدان حدود ۱۶ سال است که راه اندازی و تاکنون اقدامات زیادی انجام داده و ستاد شهرستان نیز سه ماه است که کار خود را با حدود ۳۰ نیروی داوطلب مردمی آغاز کرده و تمامی مجموعه ها پای کار آمده و حرکت های خوبی صورت گرفته است.

بامری افزود: با توجه به وضعیت استان در تلاش هستیم تا اهل سنت که علاقه خاصی به امام حسین (ع) دارند در این زمینه مشارکت کرده و پیوند عمیق تری بین آنها و ائمه اطهار بخصوص اباعبدالله (ع) ایجاد شود.

وی بیان کرد: تمامی تلاش ها بر این است تا مردم سیستان و بلوچستان از شرایط و ظرفیت های ایجاد شده بهره مند شوند.

وی افزود: مردم می توانند نذورات خود را برای کمک به بازسازی عتبات به حساب ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۳۵۷۷۹۹بنام ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha