• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401120704452
  • خبرنگار : 50181

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خبر داد

برخورد با عرضه جانوران ممنوعه در بازار نوروزی کرمانشاه

برخورد با عرضه جانوران ممنوعه در بازار نوروزی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن بازار فروش ماهی در آستانه ایام نوروز، از برخورد با عرضه گونه‌های گیاهی و جانوری ممنوعه خبر داد.

اصغر آغاز در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در بازار شب عید تنها گونه‌هایی مانند ماهی قرمز که برای این ایام پرورش می‌یابد در بازار قابل عرضه است، گفت: گونه‌هایی که خواستگاه طبیعی دارند به هیچ عنوان نباید در معرض خرید و فروش قرار بگیرند.

وی عرضه  گونه‌هایی مانند انواع خزندگان، مار آبی، سمندر، لاک پشت و حتی قورباغه را در بازار شب عید ممنوع اعلام کرد و یادآور شد: از بین گونه‌های گیاهی نیز عرضه سنبل آبی و نیلوفر آبی ممنوع است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از برخورد قضایی با عرضه کنندگان گونه‌های گیاهی و جانوری ممنوعه خبر داد و افزود: جریمه در نظر گرفته شده متناسب با نوع هریک از گونه‌ها متفاوت است.

آغاز با اشاره به استقرار نیروهای یگان حفاظت در بازار نوروز، خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها تا پایان عید ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از مردم هم درخواست کرد از خرید گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی و آسیب رساندن به آنها خودداری کنند و اظهار کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را با سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست در میان بگذارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از برنامه‌های نوروزی این یگان در ایام نوروز بواسطه حضور بیشتر مردم در مناطق طبیعی هم یاد کرد و گت: از آنجایی که ما امکان جلوگیری از ورود مردم به مناطق را نداریم عمدتا در ورودی زیستگاه‌ها و مناطق تحت مدیریت محیط زیست مستقر شده و به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد که چگونه از محیط زیست مراقبت کنند.

آغاز عنوان کرد: به علاوه با همکاری اکیپ‌های یگان حفاظت و گشت زنی مستمر، نظارت‌ها را برای جلوگیری از تخریب مناطق تحت مدیریت محیط زیست و آسیب رساندن به گونه‌های گیاهی و جانوری تشدید می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha