• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401120704494
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری گلستان عنوان کرد:

فرزندان معلول ماحصل ازدواج‌های اجباری فامیلی

فرزندان معلول ماحصل ازدواج‌های اجباری فامیلی

ایسنا/گلستان مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان از تولد فرزندان معلول ماحصل ازدواج‌های اجباری فامیلی و بدون آزمایش ژنتیک در برخی شهرستان ها خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی با دانش فنی و توان اقناع فرهنگی به حل این مساله بپردازد.

هادی احمدی صبح امروز یکشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه استان گلستان با مشکلی جدی در خصوص معلولیت جسمی ناشی از ازدواج‌های اجباری فامیلی در برخی شهرستان ها مواجه است، اظهار کرد: آمار تولد فرزندان معلول ناشی از این نوع ازدواج در این شهرستانها بسیار بالا و رو به افزایش است و باید راهکاری عاجل برای خروج از بحران اندیشیئه شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان با تأکید بر اینکه برخی باورهای غلط برای ازدواج در این منازق سبب بروز این مشکل شده است، خاطرنشان کرد: برخی نهادهای علمی و دانشگاهی استان از قبیل جهاد دانشگاهی باید در این زمینه ورود کنند.

وی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در زمینه مسایل ژنتیکی و علمی را از لازمه های پیشگیری بروز اینگونه مشکلات اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: ازدواج‌های اجباری فامیلی بدون انجام آزمایشات ژنتیک، علاوه بر تولد فرزندان معلول و وارد شدن آسیب‌های شدید به بنیان خانواده، برخی پدیده‌های نامتعارف از قبیل فرار دختران و زنان از خانه و افسردگی روحی آنان را در پی دارد.

احمدی به هزینه‌های بالای ارائه خدمات به معلولین توسط سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: به ازای تولد هر فرزند معلول هزینه هنگفتی به دولت تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه با احساس مسئولیت و تهیه گزارش‌های متعدد به خصوص گفت‌وگو با شخصیت‌های علمی، مذهبی و فرهنگی حول این موضوع مهم فرهنگی روشنگری کنند، تصریح کرد: اگر این نگاه سنتی تغییر یابد قطعاً با تولد فرزندان سالم بار سنگینی از دوش دولت و سازمان بهزیستی برداشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، استان گلستان با دارا بودن جمعیت ۸۰۰ هزار نفری جوان زمینه خوبی برای کمک به کشور در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری را دارد که نیازمند توجه جدی مسئولان و همکاری مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha