• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401120704594
  • خبرنگار : 71129

رئیس سیا: اطمینان داریم چین در حال بررسی ارسال سلاح به روسیه است

رئیس سیا: اطمینان داریم چین در حال بررسی ارسال سلاح به روسیه است

مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد، واشنگتن مطمئن است که چین در حال بررسی تامین سلاح برای روسیه است.

به گزارش ایسنا، «ویلیام برنز» مدیر سیا در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: ما مطمئن هستیم که رهبری چین در حال بررسی ارائه تجهیزات کشنده به روسیه است. اما هنوز در این باره تصمیم نهایی گرفته نشده و شواهدی مبنی بر ارسال واقعی تجهیزات مرگبار در دسترس نیست.

وی ادامه داد: دولت ایالات متحده بر این باور است که باید پیامدهای چنین اقدامی از سوی چین بررسی شود.

این مقام ارشد امنیتی آمریکا در پاسخ به اینکه آیا هدف دولت ایالات متحده این است که با به اشتراک گذاشتن اطلاعات سازمان سیا، چین را از ادامه تامین منابع بازدارد، گفت: چنین تصمیمی از سوی پکن اقدامی بسیار خطرناک و غیرعاقلانه‌ خواهد بود.

برنز همچنین گفت، چینی‌ها تلاش می‌کنند تا ارزیابی کنند که تا چه حدی می‌توانند پیش بروند. شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین احتمالا در حال رصد جدی اقدامات روسیه در اوکراین است.

مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در ادامه صحبت‌هایش افزود: فکر می‌کنم که ما باید جاه‌طلبی‌های رئیس جمهوری چین را در ارتباط با کنترل تایوان هم جدی بگیریم، با این حال صحبت‌های من به این معنا نیست که یک درگیری نظامی حتمی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با این حال به نظرم شی جینپینگ و رهبری نظامی او امروز درباره اینکه بتواند چنین حمله‌ای را انجام دهد یا خیر، شک دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۷ ۱۰:۴۴

چرا؟ ارسال تسلیحات توسط آمریکا+ اروپا آری.........ولی توسط چین برای روسیه نه!!

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۷ ۱۳:۳۶

ظاهراً بدون کمک چین هم ناتو در حال اخراج از اوکراین است اما چین و بسیاری کشورهای دیگر آنقدر احمق نیستند که منتظر بنشینند تا روسیه شکست بخورد تا بعد از روسیه بلافاصله نوبت خودشان شود. این توهمات احمقانه آمریکا به واقعیت نمی پیوندد اکنون که قدرت غرب در حال نابودی است نه فقط چین بلکه بسیاری از کشورها به این روند کمک می کنند.