• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401120704908
  • خبرنگار : 50180

جانشین سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه:

رسانه‌ها "جهاد تبیین" را سرلوحه کار خود قرار دهند

 رسانه‌ها "جهاد تبیین" را سرلوحه کار خود قرار دهند

ایسنا/کرمانشاه جانشین سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: رسانه‌ها جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 سردار مسعود قنبری، امروز(هفتم اسفند) در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای "ابوذر" کرمانشاه، با اشاره به نقش کلیدی رسانه‌ها در دنیای کنونی، گفت: آمارها نشان می‌دهد که امروز بعد از کار و معاش، رسانه‌ها در اولویت استفاده بشر قرار دارند.

وی با اشاره به تحولات حوزه رسانه در طول تاریخ، گفت: امروز و در عصر اینترنت و فضای مجازی دیگر به جای اینکه انسانها به دنبال اخبار باشند، اخبار در پی آنها هستند و می‌کوشند به فراخور سلایق افراد اطلاع رسانی کنند.

 جانشین سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تاکید کرد: در دنیای امروز رسانه‌ها بیشتر از اینکه به دنبال آگاه‌سازی ما باشند، در پی تامین نیازهای خود هستند. 

قنبری با بیان اینکه باید واقعیت‌های فضای مجازی را بپذیریم، گفت: برای خوب زندگی کردن باید سواد رسانه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم اخبار درست را از اخبار جعلی تشخیص داده و فریب نخوریم.

این مسئول با بیان اینکه امروز دنیای رسانه فضای اجتماعی ما را تسخیر کرده، گفت: باید هر طور شده خانواده‌ها و جوانان را از آسیب‌های فضای مجازی مصون کنیم. 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: رسانه ها باید جامعه را در جریان واقعیت‌ها بگذارند.

قنبری سپس با بیان اینکه رسانه‌ها باید یک بازنگری در برنامه های کاری خود داشته باشند، گفت: رسانه ها باید در عین حال که واقعیت‌ها را می‌گویند، نقدها را هم مطرح کرده و ظرفیت جامعه را بالا ببرند.

قنبری تاکید کرد: رسانه‌ای موفق است که یک سو نگر نبوده و به اهداف اولیه رسانه‌ها که انتقال درست واقعیات است، توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: در دنیای کنونی رسانه‌ها باید در جهت آگاه سازی و روشنگری جامعه ورود جدی داشته و اجازه ندهند جامعه وارد فضاهای آسیب زا شود.

 قنبری اشاره ای هم به اغتشاشات اخیر کشور داشت و گفت: در چند ماه گذشته که جامعه ما دچار التهاباتی شده بود و محور این التهابات هم فضای مجازی بود، خیلی از جوانان ما که سواد رسانه‌ای نداشتند گرفتار پوشش دروغین اخبار رسانه‌های ضدانقلاب شده و گرفتار شدند.

قنبری ادامه داد: در جریان اغتشاشات اخیر رسانه‌ها باید به میدان آمده و در راستای آگاه سازی جامعه کار می‌کردند.

وی سپس با اشاره برخورداری استان کرمانشاه از رسانه‌های خوب و تاثیرگذار، گفت: در استان رسانه‌ای‌های در تراز کشوری داریم که باید در جهت آگاه سازی مردم پای کار بیایند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha