• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401120704937
  • خبرنگار : 50295

تحصیل کودکان کار در زنجان رایگان شد

تحصیل کودکان کار در زنجان رایگان شد

ایسنا/زنجان معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تحصیل کودکان معرفی شده از سوی بهزیستی رایگان است، گفت: زمینه لازم برای تحصیل متناسب با شرایط کودکان کار و خیابان فراهم شده است.

مریم کرمی ظهر امروز (۷ اسفندماه) زنجان در دومین کمیته پیشگیری از آسیب‌ها و مسائل اجتماعی استان که با حضور ۱۶ دستگاه دولتی و غیردولتی همکار با بهزیستی در طرح حمایت‌های اجتماعی از کودکان کار و خیابان که به میزبانی بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی با توجه به وظایف ذاتی خود کودکان و نوجوانان کار وخیابانی را به دلیل وضعیت اجتماعی و مشکلات خاص در نظر داشته و طی دو دهه اخیر بر حسب وظیفه ذاتی خود عهده دار این امر مهم بوده است.

وی ضمن تاکید بر فعالیت مرکز حمایتی آموزشی کودکان کار در زنجان گفت: ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به والدین کودکان و معرفی پدران کودکان کار به شرکت‌های تولیدی و صنعتی برای اشتغال از جمله خدمات توانمندسازی این افراد است.

این مسئول با بیان اینکه تحصیل کودکان معرفی شده از سوی بهزیستی رایگان است، تصریح کرد: زمینه لازم برای تحصیل متناسب با شرایط کودکان کار و خیابان فراهم شده است و کارت آموزش برای کودکان فاقد شناسنامه یا برگه هویت و نیز صدور گواهی‌نامه آموزشی بر اساس آن در چارچوب مقررات مربوطه صادر می‌شود.

کرمی افزود: صدور بیمه‌نامه سلامت برای کودکان کار و خانواده‌های آنان رایگان است و خانواده‌های این افراد می‌توانند با ارایه معرفی‌نامه بهزیستی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: نحوه ساماندهی کودکان و نوجوانان کار و خیابانی بر اساس سن کودک به صورت زیر ۷ سال، بین ۷ تا  ۱۵ و بین ۱۵ تا ۱۸ سال انجام می‌شود و برای هر گروه برنامه‌ای در نظر گرفته شده است و در مرکز کودکان کار و خیابان تحت نظارت بهزیستی، کلاس‌های تقویتی، آموزش مهارت‌های زندگی و ... برای کودکان و آموزش مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزندپروری و ... برای مادران به طور مستمــــر تشکیل می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان افزود: حمایت از کودکان کار و خیابان و خانواده آنها به منظور محو کار کودک با تأکید بر رعایت رویکرد دوست‌دار کودک و در چارچوب اهداف کمی تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه از اهداف اصلی طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی است.

وی افزود: در این برنامه بر تامین نیازهای اولیه برای رشد و شکوفایی، افزایش کیفیت زندگی، استقلال نسبی کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنها با اولویت، بازگشت کودک به مدرسه و با استفاده از رویکردهای قوت‌مدار، اجتماع محور و تاب‌آوری در قالب برنامه بازتوانی تک‌دوزی شده ویژه هر کودک تاکید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha