• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401120704964

عضو شورای عالی حوزه های علمیه

صحیفه سجادیه، تجلی عشق‌بازی با خدا در قالب دعا است

صحیفه سجادیه، تجلی عشق‌بازی با خدا در قالب دعا است

ایسنا/قم عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که حضرات معصومین(ع) قهرمان و پهلوان میدان عشق‌بازی با خدای متعال هستند که در اوج قله این امر، پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین(ع) قرار دارند، گفت: مساله عشق بازی با خدا در قالب دعا، هنری است مخصوص ائمه اطهار (ع) که به طور ویژه در ادعیه امام سجاد (ع) متجلی شده است.

آیت الله محسن اراکی در دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) که هفتم اسفند در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به مقوله عشق الهی و تاثیر آن در زندگی انسان عنوان کرد: مساله عشق الهی چنان پُر دامنه و دارای اهمیت است که باید ساعت‌ها درباره آن صحبت شده و خودش نیازمند تحقیقات و پژوهش‌های گسترده‌ای است.

وی افزود: اهمیت عشق الهی در تربیت انسان و برقراری روابط سالم و شکل گیری جامعه متعالی چنان است که ما می‌بینیم امام سجاد (ع) مقوله عشق الهی را از طریق دعا در جامعه اسلامی منتشر کرده و رواج دادند.

وی بیان کرد: پدر بزرگوارشان سیدالشهدا (ع) نیز در صحنه کربلا، عالی‌ترین جلوه‌های عشق الهی را به نمایش گذاشتند و به واقع باید تاکید کرد که عالی‌ترین تابلوی مجسم کننده رابطه عاشقانه با خدا در کربلا جلوه‌گر شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که حضرات معصومین(ع) قهرمان و پهلوان میدان عشق‌بازی با خدای متعال هستند که در اوج قله این امر، پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین(ع) قرار دارند، اظهار کرد: مساله عشق بازی با خدا در قالب دعا، هنری است مخصوص ائمه اطهار (ع) که به طور ویژه در ادعیه امام سجاد (ع) متجلی شده است.

وی اضافه کرد: این عشق سوزان الهی است که باعث می‌شود رزمندگان و مجاهدان ما در راه خدا و برای خدا به میدان رفته و به مقام عالی شهادت نائل شوند. همین عشق سوزان الهی است که زمینه کمال انسان‌ها را فراهم کرده و آن‌ها را در مسیر رشد و تعالی قرار می‌دهد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه از برکات ظهور حضرت حجت بن الحسن (عج) این است که ابواب عشق‌بازی با خدا را برای ما به خوبی باز می‌کنند، گفت: ما باید در تشریح سیره و سبک زندگی حضرات معصومین (ع) به خصوص امیرالمؤمنین (ع) به همه ابعاد زندگی ایشان از جمله مناجات و عبادات آن‌ها توجه کنیم و از این رهگذر بهترین الگوها را بگیریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، بیان کرد: این ماه رمضان بهترین فرصت برای عشق بازی با پروردگار عالم است و از خدای متعال می خواهیم که در این ضیافت بزرگ الهی، حضوری ارزشمند داشته باشیم و در مسیر بندگی و عشق بازی با حضرت حق و همچنین ابراز ارادت به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت(ع) موفق و سربلند باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha