• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401120705024
  • خبرنگار : 71541

آیا آتا از آیین‌نامه حقوق مسافر تبعیت می‌کند؟

آیا آتا از آیین‌نامه حقوق مسافر تبعیت می‌کند؟

پرواز نجف به تهران هواپیمایی آتا در حالی با تاخیر بیش از ۱۶ ساعت مواجه شده بود که مطابق آیین‌نامه حقوق مسافر، باید یک برابر هزینه بلیت به‌عنوان غرامت به مسافر پرداخته شود؛ اما اکنون آتا اعلام کرده بنا دارد تنها ۳۰ درصد بهای بلیت را بپردازد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته و پس از تاخیرهای متعدد شرکت هواپیمایی آتا که لغو تمامی پروازهای این شرکت در مسیر مشهد به عراق و بالعکس را به‌دنبال داشت، در ادامه سریال تاخیرها، یکی از پروازها از مبدا نجف به مقصد تهران، با تاخیر نزدیک به ۱۶ ساعت مواجه شد؛ در حالی که ساعت ابتدایی پرواز از سوی آتا ۱۹ اعلام شده بود، یک بار ساعت این پرواز به ۲۱ موکول شده و در نهایت ساعت ۱۱:۴۵ انجام شد تا مسافران را بیش از نصف روز سرگردان کند.

در عین حال اگر چه این پرواز در نهایت انجام شده، اما آخرین نسخه از آیین‌نامه حقوق مسافر حاکی از آن است که پروازهای تاخیردار، به جز اینکه شرکت هواپیمایی ملزم به انتقال مسافران با پرواز جایگزین خواهد بود، بلکه باید غرامت جریمه را هم بپردازد.

مطابق آیین‌نامه حقوق مسافر، در صورت تأخیر بالای پنج ساعت علاوه بر اینکه هزینه اقامت در هتل، بر عهده شرکت هواپیمایی است، ایرلاین باید علاوه بر اطلاع‌رسانی صحیح به مسافران و ارائه بلیت مشابه در اولین فرصت، نسبت به پرداخت غرامت یک برابر بلیت اقدام کند.

با توجه به این موضوع، پرواز نجف به تهران آتا هم ملزم به پرداخت این جریمه خواهد بود و این جریمه هم یک برابر پرداخت بلیت است؛ با وجود این، یکی از مسافران آتا به ایسنا خبر داد که این شرکت بنا دارد تنها  ۳۰ درصد هزینه بلیت را به‌عنوان غرامت پرداخت کند.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا- در این زمینه به ایسنا گفت: هواپیمایی آتا همواره تمامی تلاش خود برای انجام به‌موقع پروازها و جلب رضایت مسافران محترم را انجام داده و در مواردی که پرواز به دلیل شرایط جوی یا مشکلات دیگر با تاخیر مواجه شده است تمامی حق و حقوق مسافران محترم را بر اساس آیین‌نامه‌های قانونی و منشور حقوقی مسافران پیگیری کرده و پاسخگوی ایشان بوده و خواهد بود.

محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - نیز درباره این موضوع به ایسنا، گفت: درخواست خود را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند تا بررسی شده و بر اساس آیین‌نامه حقوق مسافر محقق و پرداخت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha