• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401120705026
  • خبرنگار : 50037

طرح تشدید نظارت بر بازار به‌زودی در اسدآباد آغاز می‌شود

طرح تشدید نظارت بر بازار به‌زودی در اسدآباد آغاز می‌شود

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد از آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ایام شب عید و ماه مبارک رمضان این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

حسین‌علی شرکائی یکشنبه ۷ اسفندماه در ستاد تنظیم بازار شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام شب عید و ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت و کنترل بر بازار این شهر از ۱۰ اسفندماه در دو شیفت صبح و بعدازظهر آغاز خواهد شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و با هر گونه تخلف شناسایی شده برخورد قانونی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ تن برنج تنظیم بازار وارد شهرستان شده و در حال توزیع است، افزود: از این‌ میزان برنج تنظیم بازاری با نرخ دولتی ۳۹ تن برای توزیع در سطح روستاهای بخش مرکزی و بخش پیرسلمان و ۲۲ تن برای توزیع در شهرهای شهرستان درنظر گرفته شده است.

شرکائی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۰ تن مرغ منجمد و شش تن نیز گوشت مخلوط گوسفند و گوساله منجمد تنظیم بازار برای شهرستان درخواست شده که تا پایان هفته جاری برای توزیع وارد شهرستان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سد معبر و مسدود شدن هر ساله خیابان فرهنگ شهر اسدآباد و ایجاد گره ترافیکی با توجه به بازار شب عید در این خیابان به خاطر پهن شدن بساط دستفروشان گفت: از شهرداری درخواست داریم در ایام پایانی سال با راهکاری مناسب با هدایت  دستفروشان و وانت بارها به میدان دانشگاه مانع مسدود شدن خیابان فرهنگ شوند.

شرکائی همچنین تصریح کرد: در بهمن ماه ۱۱۴۸ فقره بازرسی توسط اتاق اصناف شهرستان از بازار انجام گرفته که ۱۲ فقره از این بازرسی ها منجر به ارسال فرم به تعزیرات شده است.

وی با اشاره به ۴۶ فقره بازرسی از نانوایی ها توسط اتاق اصناف در بهمن ماه یادآور شد: طی مدت فوق هشت گشت مشترک توسط اتاق اصناف انجام شده و این اتاق دارای ۱۴ مورد شکایت مردمی از بازار بوده که رسیدگی لازم به شکایات انجام گرفته است.

فرماندار اسدآباد همچنین با اشاره به بازرسی های اداره صمت طی یک ماه گذشته نیز خاطر نشان کرد: اداره صمت اسدآباد در این مدت ۱۰۵۴ فقره بازرسی از سطح بازار داشته که ۳۲ پرونده تخلف در همین رابطه تکمیل و به تعزیرات معرفی شده است.

این فرد مسئول در ادامه بیان کرد: در بهمن ماه امسال ۹۶ پرونده به تعزیرات شهرستان معرفی شده که ۸۶ پرونده رسیدگی و مختومه شده و میزان تخلفات این پرونده ها بیش از ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

ورود بیش از ۷۲۰۳ کیلوگرم گوشت قرمز، جوجه ریزی  ۱۰۰ هزار قطعه‌ای در سه واحد مرغداری شهرستان، خروج ۱۳۱ هزار قطعه مرغ کشتاری از شهرستان و ورود ۲۰۰۰ نهاده دامی به شهرستان در بهمن ماه نیز از  مواردی بود که مدیر اداره دامپزشکی اسدآباد در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: توسط دامپزشکی شهرستان در بهمن ۵۷۱ مورد بازرسی از مراکز عرضه گوشت، مرغ، ماهی و رستوران ها انجام گرفته که در این بازرسی ها دو مورد تخلف به تعزیرات معرفی شده است.

حسین وثوقی‌کیا با اشاره به شیوع تب برفکی دام در کشورهای همجوار ایران خاطرنشان کرد: در همین رابطه هر گونه ورود و خروج دام از روستاهای مرزی ممنوع شده و به واسطه همجواری اسدآباد با استان‌های مرزی هر گونه نقل و انتقال غیرقانونی دام تخلف و غیرقانونی بوده که باید دهیاران در این رابطه نسبت به آگاه سازی روستائیان اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha