• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1401120705054
  • منبع : ارتش جمهوری اسلامی ایران

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: در فرماندهی و مدیریت باید اشراف اطلاعاتی وجود داشته باشد

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: در فرماندهی و مدیریت باید اشراف اطلاعاتی وجود داشته باشد

امیر سرتیپ نصیرزاده با تأکید بر لزوم بکارگیری همزمان فناوری‌های هوشمند و سنتی در حوزه فرماندهی و کنترل گفت: در زمینه فرماندهی و مدیریت باید اشراف اطلاعاتی وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، نخستین همایش بین‌المللی و چهاردهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل با حضورامیر سرتیپ خلبان نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ گلفام جانشین معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ، امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد.
 جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این همایش اظهار داشت: موضوع فرماندهی و کنترل فقط در حوزه نظامی معنا پیدا نمی‌کند، بلکه در سایر عرصه‌ها و حوزه‌ها نیز بحث فرماندهی و کنترل، آن هم در سطح ملی کاربرد دارد.
 امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: در رابطه با فرماندهی و مدیریت باید اشراف اطلاعاتی وجود داشته و قبل از وقوع هر بحرانی تمرین‌های لازم برای کسب آمادگی صورت گرفته باشد؛ لذا برای فرماندهی و کنترل باید از قبل طرح و برنامه داشته باشیم.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: قوانین انتظامی، امنیتی، بهداشتی، درمانی متناسب با منطقه و بحران باید از قبل تدوین شود؛ به‌عنوان مثال قوانین مدیرت بحران در منطقه سیل‌زده با منطقه زلزله‌زده متفاوت است و همین‌طور شرایط در هر استان، متفاوت از سایر استان‌هاست.
وی سپس به نقش رسانه، آموزش مدیران، دانش آموزان و استفاده از تجربیات دیگران در مدیریت و فرماندهی کنترل اشاره و عنوان کرد: ترکیبی از فناوری‌های هوشمند و سنتی را هم باید در موضوع فرماندهی و کنترل لحاظ کنیم.
امیرسرتیپ نصیرزاده اضافه کرد: البته بخش اعظم فرماندهی و کنترل قبل از وقوع بحران است؛ چون بحران‌ها در جهان از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و به همین دلیل زیرساخت‌ها و پدافند غیرعامل نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.
 کنفرانس فرماندهی و کنترل ایران با شعار «هوشمندی و چابکی فرماندهی و کنترل در محیط‌های پیچیده»  در ۸ محور برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha