• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401120705070
  • خبرنگار : 71496

شهادت چند نیروی حشد عشایر عراق در حمله‌ داعش در غرب الانبار

شهادت چند نیروی حشد عشایر عراق در حمله‌ داعش در غرب الانبار

برخی منابع امنیتی عراقی در استان الانبار از حمله مسلحانه گروهی از تروریست‌های وابسته به داعش در بامداد امروز (یکشنبه) به یکی از پایگاه‌های حشد عشایر و کشته و زخمی شدن هفت تن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، برخی منابع امنیتی عراقی در استان الانبار اعلام کردند که یک گروه از تروریست‌های وابسته به داعش بامداد امروز (یکشنبه) به یکی از پایگاه‌های حشد عشایر حمله کرده و طبق آمار اولیه چهار تن به شهادت رسیده و سه تن دیگر زخمی شدند و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

حمله جدید تروریست‌ها چد روز پس از دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای بازنگری فراگیر در طرح‌های نظامی تمامی استان‌ها با هدف مهار هرگونه تنش تروریستی از سوی بقایای داعش در شمال و غرب این کشور انجام شد.

یک افسر عالی رتبه در فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق به العربی الجدید گفت: چند عضو داعش به یک ایست بازرسی نیروهای حشد عشایر در روستای الخوضه حمله کردند که در نتیجه آن چهار تن از نیروهای حشد عشایر کشته و سه تن دیگر از آنها زخمی شدند و احتمال افزایش این آمار اولیه وجود دارد.

این نظامی عراقی که ترجیح داد نامش فاش نشود، در ادامه اظهار کرد: نیروهای داعشی در این حمله چند قبضه سلاح و دستگاه‌های ارتباطی را نیز به سرقت بردند و در مقابل نیروهای مشترک عراق عملیات جستجو و تعقیب را در مناطق نزدیک به نقطه حمله آغاز کردند.

او افزود: گروهی از نیروهای ارتش عراق در حال حاضر کنترل ایست بازرسی نظامی هدف قرار گرفته را با مشارکت نیروهای حشد عشایر در دست گرفته و در حال نصب دوربین‌های حرارتی در منطقه برای رصد تحرکات داعش هستند و علاوه بر آن پهپادهایی برای کنترل صحرای نزدیک به منطقه در اختیارشان قرار گرفته است.

کریم علیوی، عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق به العربی الجدید گفت: داعشی‌ها از شرایط آب‌وهوایی و نیز سستی نیروها برای حمله به ایست‌های بازرسی سوءاستفاده می‌کنند و به همین دلیل ما همواره بر لزوم احتیاط و هوشیاری نسبت به ثبات وضعیت امنیتی تاکید داریم.

علیوی افزود: ایست‌های بازرسی حشد عشایر یا حشد شعبی و نیز ارتش و پلیس واقع در مناطق نیمه بیابانی یا نزدیک به صحرای غربی برای رصد تحرکات داعشی‌ها به تجهیزات پیشرفته‌ای چون دوربین‌های حرارتی و دید در شب و نیز کنترل تقریبا مداوم شرایط توسط جنگنده‌های ارتش و پهپادها نیاز دارند.

این عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق در ادامه گفت: ما در طول دو روز آتی میزبان مسؤولان امنیتی و نظامی مربوطه خواهیم بود تا دلایل عدم تجهیز ایست‌های بازرسی مهم واقع در مناطق خطرناک به ابزارهای مورد نیاز را بررسی کنیم چراکه این بی‌توجهی موجب تلفات نیروها در سطوح مختلف نظامی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha