• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401120705263
  • خبرنگار : 71594

مصوبات شیفت سوم از دومین روز بررسی بودجه ۱۴۰۲

مصوبات شیفت سوم از دومین روز بررسی بودجه ۱۴۰۲

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ششمین جلسه علنی و در دومین روز از جلسات بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز تعدادی مصوبه داشتند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سومین نوبت از دومین روز بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ به ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲پرداختند.

جلسه علنی نوبت سوم امروز (یکشبنه ۷ اسفند) در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ با بررسی تبصره ۸ در بخش درآمدی آغاز شد که در این جلسه تا بند (ی) تصویب شد.

در ادامه این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز وکار پیش بینی شده در قانون برنامه ششم برای توسعه روش های آبیاری نوین و بازسازی و نوسازی قنوات را در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تنفیذ کردند.

بر این اساس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند الف تبصره ۸ لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس بند الف تبصره ۸؛ تبصره ذیل ‌بند (ب) ماده (۳۵) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اصلاحات آن در سال ۱۴۰۲ تنفیذ می‌گردد و دولت مکلف است اعتبار طرح های ذیل برنامه های ۱۳۰۶۰۱۲۰۰۰ و ۱۳۰۷۰۰۲۰۰۰ را ‌به‌عنوان سهم کمک بلاعوض دولت هزینه کند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی نوبت سوم  امروز (یکشنبه- ۷ اسفند) سازوکار کنتوردار شدن چاه‌های کشاورزی را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کنتور دار شدن چاه های کشاورزی شرکت های آب منطقه ای را مکلف کردند تا از مصرف کنندگان آب کشاورزی از چاه های مجاز فاقد کنتور هوشمند معادل دو برابر ظرفیت پروانه بهره برداری آنها و از چاه های دارای کنتور هوشمند مبالغ معینی را دریافت کنند.

در این جلسه که ششمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ بود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی عوارض صادراتی محصولات کشاورزی آب‌بر در سال آینده را به میزان نیم درصد تعیین کردند.

همچنین در ادامه ششمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ نمایندگان مجلس  مصوب کردند که تعرفه آب مصرفی کشت‌های گلخانه‌ای و کشاورزی صنعتی در سال آینده به نرخ مصوب فعالیت‌های کشاورزی محاسبه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha