• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401120805568
  • خبرنگار : 50026

دادستان عمومی و انقلاب بشرویه:

تأمین امنیت فضاهای آموزشی در دستور کار جدی دادستانی قرار گرفت

تأمین امنیت فضاهای آموزشی در دستور کار جدی دادستانی قرار گرفت

ایسنا/خراسان جنوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه اظهار کرد: نظارت بر وظایف قانونی دستگاه‌ها و رعایت موازین قانونی و مقررات و نظامات دولتی در تأمین امنیت فضاهای آموزشی در دستور کار قرار گرفته و با جدیت پیگیری و دنبال می‌شود.

احسان خسروی، امروز دوشنبه ۸ اسفند به رسانه‌های گروهی گفت: با عنایت به گزارشات واصله مبنی بر وضعیت نامطلوب ساختمان مدارس حضرت معصومه(س) واقع در بلوار انقلاب شهرستان بشرویه که در دهه ۵۰ ساخته شده، بنت الهدی واقع در شهر ارسک (سال ساخت۱۳۳۴) ، شهید مدرس واقع در شهر ارسک (سال ساخت۱۳۵۸) و ملاحظه مکاتبات سابق اولیا و انجمن اولیا مربیان و مدیریت وقت آن اداره، رسیدگی به وضعیت فضاهای آموزشی دارای بافت فرسوده که نیازمند تعمیر، تجهیز و در موارد لزوم تخریب و بازسازی است، در دستور کار دادسرای عمومی و انقلاب بشرویه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: رسالت اصلی اداره آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی بوده و سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان به عنوان مهم‌ترین رکن این مجموعه از دغدغه‌های دادستانی به عنوان مدعی العموم است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه ادامه داد: در همین راستا نظارت بر وظایف قانونی دستگاه‌ها و رعایت موازین قانونی و مقررات و نظامات دولتی در تأمین امنیت فضاهای آموزشی در دستور کار قرار گرفته و با جدیت پیگیری و دنبال می‌شود.

خسروی با تاکید بر توجه به اهمیت موضوع و لزوم پیشگیری از وقوع جرم و حفظ سلامت عمومی جامعه، تصریح کرد: مقتضی است در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و مواد ۲ و ۵ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و نظر به اینکه این فضاهای آموزشی فاقد استحکام و استانداردهای لازم بوده و با درنظر گرفتن احتمال بارندگی‌ها و زلزله‌های اخیر، ضروری است در اسرع وقت مدیریت آموزش و پرورش بشرویه ضمن انعکاس فوری موضوع به اداره کل مربوطه با تعامل و همکاری همه جانبه و با اعمال نظارت مستمر بر ساختمان‌ها نسبت به تعمیر، تجهیز و در صورت لزوم تخریب و نوسازی محل را در اولویت برنامه‌های عملیاتی خود قرار دهند.

وی یادآور شد: مدیریت آموزش و پرورش بشرویه، حداکثر ظرف یک ماه آینده گزارش کاملی از اقدامات انجام گرفته و وضع دیگر مدارس شهرستان اعم از شهر بخش و روستا به این دادستانی ارائه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha