• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401120906238
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

داستان ادامه دار کشتار غیرمجاز دام در "تنگاری" بویراحمد

داستان ادامه دار کشتار غیرمجاز دام در "تنگاری" بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد کشتارهای غیرمجاز دام در منطقه تنگاری علی‌رغم وعده‌های متعدد برای ساماندهی، اما تاکنون کاری از پیش نرفته است.

کشتارهای غیرمجاز  دام در منطقه تنگاری  به معضلی برای شهرستان بویراحمد تبدیل شده و تاکنون مصوبات اتخاد شده  در راستای ساماندهی کشتارگاه این نقطه عملیاتی نشده است که شکایت‌های مردمی چه بصورت حضوری و چه بصورت تماس با سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی را در پی داشته است.

شکایت از کشتارهای تنگاری تنها به یاسوج محدود نمی‌شود و حتی از نورآباد ممسنی استان فارس شکایتی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است البته طبق شواهد و اسناد موجود، اداره کل دامپزشکی استان وظیفه خود را در منطقه"تنگاری در راستای ساماندهی کشتارها انجام داده است اما طبق گفته مسئولان بازرسی کل استان،  قصابی‌های این منطقه با ماموران دامپزشکی برخورد فیزیکی کرده‌اند.

"نواب دانشی"، معاون اداره کل بازرسی استان در جلسه چندی پیش ستاد تنظیم بازار استان در استانداری  بیان کرد: دامپزشکی به تنهایی قادر به ساماندهی کشتارهای تنگاری نیست و نیاز به حمایت شورای تامین و حمایت های قضایی و امنیتی  دارد.

سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار رصد روزانه کشتارهای غیرمجاز  دام منطقه "تنگاری" رد شهرستان بویراحمد شد و گفت: دامپزشکی نظارت لازم را انجام دهد تا از کشتار دام های بیمار و توزیع گوشت فاسد جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: نظارت بر دام‌های منطقه تنگاری و مشخص شدن دام‌های سالم توسط دامپزشکی نگرانی مردم را کاهش می‌دهد.

سید مختار رجائی فر، مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتار دام می بایست در یک مکان کاملا بهداشتی مثل کشتارگاه که بازرسین بهداشتی و شرعی از صفر تا صد یک پروسه استاندارد در خصوص ارائه یک محصول استحصالی صورت گرفته که این مراکز غیرمجاز فاقد هرگونه امکاناتی بوده از طرفی کشتارگاه صنعتی دام یاسوج بعنوان یکی از سه کشتارگاه برتر کشور در ۲۰ کیلومتری "تنگاری" قرار دارد که می نواند با تجهیزات در اختیار گوشت مورد نیاز استان و حتی استان های همجوار را تامین کند.

به گزارش ایسنا، وی برچیده شدن بساط کشتارهای غیرمجاز دام استان را منوط به همت همگانی همه مسئولین استانی و حتی همکاری همه مردم دانست و افزود: دامپزشکی بر اساس وظیفه ذاتی خود، آماده همکاری با قصابان منطقه به منظور حمایت و هدایت دام ها به سمت کشتارگاه است و در این راستا به هیچ وجه خواستار تعطیلی این نوع مراکز نبوده و نخواهد بود.

گفتنی است که این معظل بهداشتی با همت مسئولین و همراهی مردم برای همیشه از استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی کشور رخت بندد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha