• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401120906363
  • خبرنگار : 50528

آوای زندگی در نقاشی

آوای زندگی در نقاشی

ایسنا/اصفهان این روزها فضاها و لحظه‌هایی که به ظاهر برای ما تکراری و بدون جذابیت شده‌اند در نقاشی‌های نمایشگاه «آوای زندگی» به تصویر کشیده‌شده تا از آنچه فراموش‌شده، آشنایی‌زدایی شود.

محدثه شکرانی در گفت‌‍وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۲ اثر در نمایشگاه «آوای زندگی» به نمایش گذاشته‌شده‌اند، گفت: موضوع آثار اشیاء و طبیعت بی‎جان، فضاهای ملموس زندگی و یا گذر انسان‌ها از کنار یکدیگر است که در سبک رئالیسم و غالب آثار نیز با استفاده از تکنیک رنگ و روغن خلق‌شده‌اند، اما در تعدادی نیز از پاستل گچی، چاپ دستی و مداد رنگ استفاده‌شده است.

این هنرمند افزود: تأمل و نگاه به فضاها و لحظاتی که برای ما تکراری و بدون جذابیت شده است هدف من از انتخاب چنین موضوعی بود، درواقع سعی کردم در این نقاشی‌ها از لحظاتی که مدت‌ها است فراموش‌شده آشنایی‌زدایی کنم، لحظه‌هایی که ما آن‌ها را فراموش کرده و در هیاهوی زندگی خودمان غرق‌ شده‌ایم.

شکرانی با اشاره به این‌که «آوای زندگی» اولین نمایشگاه انفرادی او است، گفت: نقاشی را از ۹ سالگی با طراحی و رنگ و روغن آغاز کردم، به‌تدریج در تکنیک‌های پاستل و رنگ و روغن آموزش دیدم و بعد از تحصیل در رشته نقاشی در هنرستان هنرهای زیبا و دانشگاه هنر اصفهان و از سال ۹۹ در آموزشگاه‌ها و مراکز هنری تدریس می‌کنم.

آوای زندگی در نقاشی

این هنرمند ضمن تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد شهرستان خمینی‌شهر گفت: هنر هدف من بود و رسیدن به هدفم را مدیون پشتیبانی‌های پدر و مادرم هستم، امید که علاقه‌مندان به هنر با صبر و تکرار این مسیر را دنبال کنند، زیرا هنر غذای روح انسان است و آرامش را بر وجودش حاکم می‌کند.

او با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در رسیدن به هنر، صبوری و تکرار و تمرین است و هیچ‌کس در این راه بدون خطا و آزمون و کسب تجربه پیشرفت نکرده و هر شکست مقدمه‌ای برای پیروزی است، گفت: به همه کسانی که به هنر علاقه دارند توصیه می‌کنم حتماً به‌صورت تخصصی رشته موردعلاقه خود را دنبال کنند، چراکه هنر غذای روح انسان است و بر وجود آدمی آرامش را حاکم می‌کند

به گزارش ایسنا، نمایشگاه نقاشی «آوای زندگی» تا ۱۷ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱:۳۰ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی‌شهر برپا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha