• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401120906427
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

آغاز به کار دومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی در زاهدان

آغاز به کار دومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی با حضور مدیر عامل بنیاد مهدی موعود کشور، علمای شیعه و سنی، جمعی از مسوولان و مردم امروز سه‌شنبه در زاهدان آغاز شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در حاشیه برگزاری همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی اظهارداشت: نخستین همایش در طول دوران انقلاب اسلامی در سال ۹۷ در قم برگزار شد و امروز شاهد دومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی در زاهدان هستیم.

حجت الاسلام محمود متوسل آرانی بیان کرد: ما شیعیان موضوع مهدویت را از بُعد اعتقادی مورد توجه قرار می‌دهیم چون قائل به موضوع امامت هستیم و امام مهدی را آخرین امام می‌دانیم اما غیر از ما شیعیان و مسلمانان ادیانی که به بحث امامت معتقد نیستند، قائل به یک منجی موعود هستند.

وی بیان کرد: مهدویت باور اعتقادی ما است و ادیان و مکاتب مختلف در این حوزه دیدگاه‌هایی بیان کردند که پایان جهان چگونه خواهد بود و از این منظر باید موضوع مورد پژوهش واقع شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۱۵۰ مقاله از سراسر کشور به این همایش ارسال شده است.

موسی شهرکی با بیان اینکه دهه مهدویت از هفتم تا هفدهم اسفند نامگذاری شده اظهارداشت: گرامیداشت این دهه ۶۴ عنوان برنامه محوری در سیستان و بلوچستان انجام که یکی از مهمترین برنامه‌های این دهه که به صورت ملی برگزار می‌شود همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: همایش مهدویت برای تبیین پیوندهای فرهنگ مهدویت و انقلاب اسلامی و نیز بررسی راهکارهای تحقق تمدن نوین اسلامی برگزار شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر برگزاری ۶۴ عنوان برنامه گرامیداشت دهه مهدویت ۶۳ عنوان برنامه دیگر ویژه اقشار مختلف در دانشگاه‌ها مساجد، مدارس و دستگاه های فرهنگی پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: مهدویت یکی از اعتقادات دینی مسلمانان و از مسلمات مذاهب اسلامی است که ریشه در آیات قرآن و روایات متعددی از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)دارد.

شهرکی بیان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی مهدویت در حاشیه و منزوی نیست، مهدویت یک حرکت حماسی و تحول آفرین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha