• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401120906535
  • خبرنگار : 30057

خوارزمی؛ جشنواره‌ای با بانک اطلاعاتی ۳۶ ساله

خوارزمی؛ جشنواره‌ای با بانک اطلاعاتی ۳۶ ساله

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اعلام کرد: حضور ۲۰۰ دانشمند ایرانی و خارجی از ۵۰ کشور جهان و حمایت ۱۰۰ نهاد ملی و خصوصی شاخصی از اعتبار و اثرگذاری جشنواره‌های خوارزمی است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن زمانیان امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی با بیان اینکه جشنواره خوارزمی از سال ۱۳۶۶ بنیان گذاشته شده است، افزود: این جشنواره باسابقه‌ترین جشنواره علمی کشور است و به اندازه‌ای مورد توجه مسئولان قرار گرفت که رسم امضا و اهدای لوح تقدیر این جشنواره توسط رئیس جمهوری وقت یعنی مقام معظم رهبری در فرایند برگزاری آن تثبیت شد.

وی با بیان اینکه این نهال نوپا طی سال‌ها تلاش و حمایت وزرای علوم به درختی رشید تبدیل شد، یادآور شد: جشنواره جوان خوارزمی از سال ۱۳۷۸ و با هدف حمایت از جامعه جوان علمی برگزار می‌شود و امسال با پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با توجه به شعار سال اولین جشنواره نوآوری و فناوری به مجموعه این جشنواره‌ بین‌المللی و جشنواره جوان خوارزمی اضافه شد.

زمانیان با اشاره به بانک اطلاعات برگزیده‌های این جشنواره‌ها طی ۳۶ سال گذشته، اظهار کرد: حضور ۲۰۰ دانشمند ایرانی و خارجی از ۵۰ کشور جهان و حمایت ۱۰۰ نهاد ملی و خصوصی شاخصی از اعتبار و اثرگذاری جشنواره‌های خوارزمی است.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ادامه داد: امسال در مجموع ۵۸۴ طرح به دبیرخانه جشنواره رسید که ۱۳ طرح از این میان توسط هیات داوران برگزیده شد و ۵ طرح در جشنواره بین‌المللی خوارزمی، ۴ طرح در جشنواره جوان خوارزمی و ۴ طرح در جشنواره فناوران و نوآوری خوارزمی انتخاب و امروز با حضور رئیس جمهوری تجلیل شدند.

وی تاکید کرد: بررسی فعالیت علمی دانشمندان ایرانی بر اساس طرح‌های رسیده به جشنواره خوارزمی نشان می‌دهد که فرزندان امام خمینی (ره) طوفان علمی به پا کرده و در عمل به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به جدیت تلاش کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha