• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401120906796
  • خبرنگار : 50022

راه‌اندازی ۷ کارگاه مهارت‌آموزی برای زنان سرپرست خانوار توسط بنیاد دست‌های مهربان

راه‌اندازی ۷ کارگاه مهارت‌آموزی برای زنان سرپرست خانوار توسط بنیاد دست‌های مهربان

ایسنا/البرز مدیرعامل بنیاد دست‌های مهربان گفت: این سازمان مردم نهاد در ۲۰ شهر کشور دارای شعبه است و تعداد حامیان آن به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، زهرا یوسفی روز سه شنبه ۹ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرج، گفت: بنیاد دست‌های مهربان از سال ۸۶ با محوریت حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان تأسیس شد تا با حمایت‌های خود به بازگشت زندگی طبیعی جامعه تحت پوشش کمک کند.

یوسفی افزود: به مرور زمان بخش درمان نیز به فعالیت‌های این نهاد اضافه شد و در حال حاضر با هفت درمانگاه به مددجویان خدمات پزشکی، دندانپزشکی و روانپزشکی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هدف این نهاد برای استقلال افراد تحت پوشش، کلاس‌های آموزشی بنیاد در قالب هفت کارگاه راه‌اندازی شده که  یک کارگاه تولید چرم در کرج، دو کارگاه خیاطی در تهران، یک کارگاه گلیم بافی در کرمانشاه، یک کارگاه تابلوبافی در قم، یک کارگاه قالیبافی در مراغه و یک کارگاه چوب و محصولات رزین هم در شاهرود مستقر شده است.

یوسفی به فعالیت‌های عمرانی بنیاد دست‌های مهربان هم اشاره و اعلام کرد: از چند سال پیش مدرسه‌سازی در مناطق محروم را شروع کردیم و طی این مدت در آذربایجان، فارس، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه مدرسه ساخته شده و ساخت هشتمین و نهمین مدرسه بنیاد هم اخیراً در سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شده است. علاوه بر این بزرگترین مرکز آموزشی کودکان مبتلا به اوتیسم هم در اصفهان احداث شده است.

وی به فعالیت دو مدرسه شبانه روزی بنیاد دست‌های مهربان در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در این دو مدرسه ۳۶۰ دانش‌آموز دختر و پسر در حال تحصیل هستند و سعی می‌شود با تجهیز این مدارس و خوابگاه‌های آن به بهبود تحصیل این دانش‌آموزان کمک کرد.

یوسفی در خصوص نحوه تأمین منابع مالی بنیاد دست‌های مهربان هم خاطرنشان کرد: این سازمان مردم نهاد در ۲۰ شهر کشور دارای شعبه است و تعداد حامیان آن به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha