• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401120906805
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران مطرح کرد

لزوم فراهم کردن بستر مناظرات دانش‌آموزی در آموزش و پرورش

لزوم فراهم کردن بستر مناظرات دانش‌آموزی در آموزش و پرورش

ایسنا/مازندران رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در اختتامیه مسابقات مناظرات دانشجویی، اظهار کرد: معتقدم فضای مناظره باید از آموزش و پرورش آغاز شود و این مهم نیاید بیش از این در مقطع دانش‌آموزی مغفول بماند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی مازندران، محمدرضا شافعیان در اختتامیه مسابقات مناظرات دانشجویی که در دانشگاه مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه، گفت: امیدوارم برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی از حالت غریبانه خارج و به عنوان یک مطالبه دانشجویی در دانشگاه‌ها برگزار شود.
 وی با بیان اینکه دانشجویان باید بدانند که هر خواسته به حق را از مجرا و راه قانونی خود مطالبه کنند، افزود: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها است که این مهم با هدف بصیرت‌افزایی دانشجویان باید در دانشگاه فعال شود.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه داشتن مهارت ارائه و بیان خوب، در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مسئولان نقش مهمی دارد، تصریح کرد: اگر قرار است تحمل نظرهای مخالف را داشته باشیم و اغتشاشات گریبانگیر جامعه نشود باید در همین دانشگاه‌ها این مهارت‌ها را تمرین کنیم.
وی با با بیان اینکه دانشجویان امروز، مسئولان و فردای این سرزمین هستند، گفت: باید دانشجویان بیاموزند که چگونه بدون هراس و لکنت بتوانند سخنان منطقی خود را به درستی انتقال دهند.
شافعیان با بیان اینکه شاکله شخصیتی دانشجو در مقطع کارشناسی شکل گرفته و در مقطع کارشناسی ارشد، تثبیت می‌شود، اظهار کرد: معتقدم فضای مناظره باید از آموزش و پرورش آغاز شود و دانش آموزان از دبیران خود و در دانشگاه دانشجویان از اساتید خود روش مناظره صحیح را بیاموزند و این مهم نباید بیش از این در مقطع دانش‌آموزی مغفول بماند.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه دانشجو متن و بطن اهلیت یک جامعه است، تاکید کرد: وقتی دانشجو نتواند به درستی خواسته‌های معقول خود را بیان کند، جامعه او را در مقابل خود می‌پندارد در حالیکه دانشجو پیشرو یک جامعه است و لازم است بیاموزد تا چگونه حقوق خود و جامعه را مطالبه کند.
وی افزود: نهادینه نشدن گفتمان دانشجویی همیشه عامل نگرانی‌ها و دغدغه مسئولان شده و امیدواریم این نشست‌ها به طور مستمر در دانشگاه‌ها برگزار و گفتمان و انتقاد عقلانی در دانشگاه نهادینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha