• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401120906883
  • خبرنگار : 50026

ثبت درخواست ۴۰۰ فروشگاه خراسان جنوبی برای اتصال به سامانه کالابرگ الکترونیکی

ثبت درخواست ۴۰۰ فروشگاه خراسان جنوبی برای اتصال به سامانه کالابرگ الکترونیکی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین آمار ۴۰۰ فروشگاه در این استان غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اتصال به سامانه کالا برگ الکترونیکی درخواست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی، امروز سه شنبه ۹ اسفند با حضور در نشست بخشداران و معاونین فرمانداران استان درباره اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی (اختیاری) گفت: اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی پیش از این در استان‌های هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی آغاز شد و این طرح که با هدف تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار به اجرا درآمده به تدریج در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: امکان خرید از تمامی فروشگاه‌های موجود برای مردم فراهم شده و همه فروشگاه‌ها می‌توانند در صورت تمایل برای عضویت اپلیکیشن "شما" (شبکه ملی اعتبار) را از سایت shoma.sfara.ir دانلود و نسبت به ثبت‌نام از طریق پنل فروشنده اقدام کنند.

دبیر ستاد کالا برگ الکترونیکی استان گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در ۲ مرحله به اجرا در می‌آید که مرحله نخست آن با اتصال برخی فروشگاه‌ها به سامانه کالا برگ الکترونیکی آغاز شده و برابر آمارها تا روز شنبه حدود ۴۰۰ فروشگاه غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اداره کل صنعت، معدن و تجارت درخواست داده‌اند.

وی بیان کرد: پس از ثبت‌نام فروشگاه‌ها در سامانه شما و تایید مرحله بعد آغاز می‌شود که در مرحله بعد مشمولان یارانه‌بگیر می‌توانند به این فروشگاه‌ها مراجعه و خرید کنند.

اشرفی افزود: بحث مالیات اصناف مطرح نیست و این طرح به هیچ عنوان به سامانه‌های مالیاتی متصل نیست و در استان خراسان جنوبی نیز مقدمات اولیه شروع شده و روند اطلاع‌رسانی‌ها به افراد و فروشگاه‌ها در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی ۲ روز گذشته استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته است، افزود: پیوستن به این طرح اجباری نبوده و اختیاری است.

وی تصریح کرد: این طرح برای فروشندگان مزایایی دارد و صاحبان مغازه و فروشگاه‌ها برای مشارکت در این زمینه متحمل هیچ هزینه‌ای نمی‌شوند.

اشرفی با بیان اینکه با اجرای این طرح کوچکترین و جزئی‌ترین واحدهای فروشگاهی در هر منطقه‌ با دستگاه کارتخوان خود می‌توانند به شبکه شما متصل شوند و شرکت در این طرح تعداد مشتریان فروشگاه را افزایش می‌دهد، یادآور شد: طرح کالا برگ الکترونیکی روشی موثر برای کنترل گرانی و تورم بوده و نگاه دولت این است که این طرح بیشتر وارد روستاها شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha