• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401121007206
  • خبرنگار : 71592

انتظار واشنگتن از تل‌آویو برای محاکمه عاملان خشونت در نابلس

انتظار واشنگتن از تل‌آویو برای محاکمه عاملان خشونت در نابلس

نماینده آمریکا در امور فلسطین حملات شهرک نشینان به مناطقی در کرانه باختری را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم نوشت، هادی عمرو، نماینده آمریکا در امور فلسطین در بازدید از شهرک حواره در نابلس به خبرنگاران گفت، برای اتخاذ اقدامات فوری برای پرهیز از تکرار این حملات شهرک نشینان تلاش‌های دیپلماتیکی انجام می‌شود.

پس از کشته شدن دو شهرک نشین صهیونیستی در عملیات مقاومتی یک فلسطینی که روز یکشنبه نزدیکی ایست بازرسی در نابلس رخ داد، شهرک نشینان به شهرک فلسطینی حواره حمله کردند که در اثر آن یک فلسطینی کشته و دهها خانه و خودرو به آتش کشیده شدند.

عمرو قبل از این بازدید در رام الله با حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و مجدی الخالدی، مشاور دیپلماتیک رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

الشیخ در بیانیه‌ای اعلام کرد، این دیدار ادامه دیدارهای میان رهبری فلسطین و دولت آمریکاست و در آن برخی مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد.

وی افزود، در این دیدار تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر و شهرک نشینان به ملت فلسطین و قتل آنها و آتش زدن منازل بررسی شد که آخرین این حملات در نابلس، حواره و شهرهای کرانه باختری بود.

الشیخ افزود: از ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی خواستم تا از مردم فلسطین در برابر این وحشیگری و این جنایت محافظت کنند.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۶۶ فلسطینی در کرانه باختری و قدس شرقی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند که این بدترین آمار از سال ۲۰۰۰ تاکنون است.

در همین راستا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی تلویزیونی گفت، ایالات متحده امیدوار است رژیم صهیونیستی عاملان خشونت در شهرک حواره در نابلس را محاکمه و خسارت‌های وارده را جبران کند. واشنگتن واقعا از این اقدامات خشونت آمیز اخیر در اراضی اشغالی و کرانه باختری نگران است.

وی کشته شدن سه صهیونیست در حواره و اریحا و نیز خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

طبق اعلام رسانه‌های عبری، فلسطینی‌ها در واکنش به تجاوزات شهرک نشینان بخصوص در قدس شرقی اقدام به تیراندازی می‌کنند که در اثر آن از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۱۴ اسرائیلی کشته شده‌اند.

اتحادیه اروپا هم روز سه شنبه بابت حملات خشونت آمیز در کرانه باختری ابراز نگرانی کرده و حملات به شهروندان را محکوم کرد.

در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها خبرگزاری وفا فلسطین اعلام کرد، شهرک نشینان روز سه شنبه با حمله به خودرویی در نزدیکی حواره دو سرنشین آن را زخمی کرده و به خودرو آسیب زدند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم به محض خروج هادی عمرو، نماینده آمریکا در امور فلسطین از شهرک حواره که برای اطلاع از وضعیت از این شهر بازدید کرد، ایست بازرسی را در جنوب شهر نابلس بست.

در پی کشته شدن یک اسرائیلی در جنوب اریحا، ارتش رژیم صهیونیستی برای دومین روز متوالی شهر اریحا را بست و سفر به اردن را از طریق گذرگاه الکرامه ممنوع کرد.

تلویزیون ملی فلسطین هم اعلام کرد، شهرک نشینان ۵۰ اصله درخت زیتون را در غرب نابلس قطع کردند.

فواد العمور، هماهنگ کننده کمیته‌های حفاظت و ایستادگی در جنوب الخلیل، گفت، ارتش رژیم صهیونیستی اخطار داده که تاسیسات فلسطینی را تخریب می‌کند.

در همین راستا، وزیر بهداشت فلسطین از نهادهای حقوق بشری بین‌المللی خواست، برای توقف تجاوزات روزانه شهرک نشینان علیه فلسطینی ها، اورژانس‌ها و کادر پزشکی سریعا اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha