• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401121007247
  • خبرنگار : 50562

رمانی عاشقانه - معمایی بخوانیم از مورگان اسپورتس

رمانی عاشقانه - معمایی بخوانیم از مورگان اسپورتس
مورگان اسپورتس داستان نویس فرانسوی

ایسنا/خوزستان انتشارات هیرمند رمان «اگر فراموشت کنم» نوشته مورگان اسپورتِس با ترجمه ریحانه رییس‌الساداتی را به جمع رمان‌های دیگر روانه کرد.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین رمان مورگان اسپورتس ـ «اگر فراموشت کنم» ـ که در ۲۱ اوت ۲۰۱۹ در انتشارات فایار منتشر شد روایتگر عشق پس از مرگ یک نویسنده نسبت به زنی است که از دور و نزدیک زندگی‌اش را برای چندین دهه با او سهیم بوده است.

این زن که اود نام دارد به سرطان درمان‌ناپذیری مبتلا است و مرد او را تا لحظه مرگ همراهی می‌کند و برای اولین بار در زندگی‌اش از ادبیات دلزده می‌گردد و تنها چند ساعت پیش از مرگش در بیمارستان با هم ازدواج می‌کنند. اود زنی عتیقه‌فروش و شیفته اشیا است. مرد در میان اشیا خاطرات و مایملکی که از اود باقی مانده به دنبال آثار عشق اود و شناخت افکار او می‌پردازد و با هر کاوشی بخشی از معما و ارتباط سحرآمیز وسایل اود را درمی‌یابد.

گاهی خود را مقصر مرگ اود می‌داند و در دادگاهی خیالی خودش را محاکمه می‌کند و ناامیدانه تلاش می‌کند قدم‌های او را دنبال کند تا او را بهتر درک کرده و بیشتر دوست‌اش بدارد.

مورگان اسپورتِس نویسنده فرانسوی است که در سال ۱۹۴۷ در الجزایر متولد شد. وی موفق به چاپ ۲۰ عنوان کتاب در سال‌های فعالیت حرفه‌ایش شده است. همچنین در کارنامه‌ اسپورتِس موفقیت‌هایی مانند کسب جایزه‌های تئوفراست رنودو سال ۲۰۰۶، جایزه انترالیه سال ۲۰۱۱ و جایزه کریستال گلوب سال ۲۰۱۲ دیده می‌شوند.

همچنین ریشارد بری، کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی، در سال ۲۰۱۶ رمان «اگر فراموشت کنم» را دستمایه ساخت فیلمی جنایی - عاشقانه قرار داد. رمان دیگر اسپورتِس «طعمه» نام دارد که براساس آنان برتران تاورنیه، فیلمساز فرانسوی، در سال ۱۹۹۵ فیلمی با همین نام از نوع جنایی ساخت.

رمان «اگر فراموشت کنم» در ۲۳۰ صفحه و با قیمت ۹۵ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه و معمایی است.

رمانی عاشقانه _ معمایی بخوانیم از مورگان اسپورتس

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha