• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401121007304
  • خبرنگار : 71516

درخواست‌ها برای محاکمه اسموتریچ به دلیل دست داشتن در جنایت‌های جنگی

درخواست‌ها برای محاکمه اسموتریچ به دلیل دست داشتن در جنایت‌های جنگی

۲۲ کارشناس اسرائیلی حقوق بین‌الملل از دادستان کل رژیم صهیونیستی خواستند از وزیر دارایی این رژیم و دو تن از اعضای کنست به دلیل دست داشتن در جنایت‌های جنگی بازجویی کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص نوشت: ۲۲ کارشناس اسرائیلی حقوق بین‌الملل دوشنبه در نامه‌ای از دادستان کل اسرائیل خواستند از بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل و دو نماینده کنست از حزب «قدرت یهود» به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی به دلیل دست داشتن در جنایت‌های جنگی بازجویی کنند.

این روزنامه نوشت: کارشناسان خواهان تحقیقات فوری علیه تمام کسانی شدند که در حمله انتقام جویانه روز یکشنبه در شهرک حواره در کرانه باختری که در جریان آن یک فلسطینی شهید و ده‌ها تن زخمی شدند، دست داشتند. یکشنبه ۴۰۰ شهرک نشین وارد شهرک حواره شده و به سمت فلسطینی‌ها سنگ پرتاب کرده و منازل و خودروهایشان را به آتش کشیدند. این کارشناسان اعلام کردند که اظهارات اسموتریچ و دو نماینده مذکور در جریان این حمله و بعد از آن احتمالا نقض قوانین بین‌المللی بوده و باعث وادار کردن دیگران به جنایت‌های جنگی شده است.

در این نامه آمده است: اسموتریچ که یک وزیر در وزارت جنگ و مسؤول اداره مدنی است توییت دافیدی بن تسیون، معاون رئیس شورای شهرک‌ها در شمال کرانه باختری را که نوشته بود «روستای حواره امروز باید محو شود.»، لایک کرد و روز یکشنبه خودش این توییت را منتشر کرد. هار-میلیخ، نماینده کنست یکشنبه با ادعای حمایت از خواسته‌های صدها تن از ساکنان کرانه باختری که اعتراض می‌کردند و خواهان امنیت بودند به شهرک حواره رفت. تسویکا فوگل، دیگر نماینده کنست در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفت که حواره محاصره شده است و این همان چیزی است که می‌خواهم. اظهارات فوگل می‌تواند در سطح جنایت‌های جنگی باشد.

این کارشناسان خواهان بازداشت تمام آشوبگران یهودی که عامل حوادث شهرک حواره هستند و محاکمه فوری آن‌ها شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha