• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401121007319
  • خبرنگار : 50022

استاندار البرز:

جرائم در البرز امسال ۶ درصد کاهش داشت

جرائم در البرز امسال ۶ درصد کاهش داشت

ایسنا/البرز استاندار البرز با بیان اینکه مجموع جرائم استان طی سالی که گذشت شش درصد کاهش یافت، تاکید کرد: فرمانداران با هدف‌گذاری کاهش ۳۰ درصدی جرائم در استان باید برنامه ریزی کنند که ایجاد کلانتری، افزایش پلیس و نگهبان محله در محله‌ها، جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان از جمله این اهداف محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی در سی و پنجمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان که روز چهارشنبه ۱۰ اسفند در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و پس اخذ گزارش مدیر محله کمتر برخوردار خرمدشت در کمالشهر، افزود: موضوعات مطرح شده در خصوص این محله باید از سوی مدیران مربوطه پیگیری شود و طبق برنامه ریزی دقیق نسبت به حل آنها اقدام صورت گیرد.

وی ادامه داد: ساماندهی فاضلاب، تامین امنیت با افزایش نیروهای فراجا، پیش بینی مدرسه و حل مشکل سرایدارهای مدارس، تعیین تکلیف خانه ها و اراضی فاقد سند، ارتقای زیرساخت های بهداشتی درمانی، تفرجگاهی، ورزشی و... از جمله مواردی بود که از سوی مدیر مربوطه مطرح شد.

این مسئول تاکید کرد: شهرداری ها باید محل های مشخصی برای ذبح بهداشتی تامین کنند تا مردم بتوانند تا بهترین شرایط از این محل ها استفاده کنند.

عبداللهی گفت: اگر در جایگاه مدیریتی و با محدودیت های خودخواسته اقدام کنیم، کاری از پیش نمی‌بریم چراکه کاستی ها و کمبودها در محله های هدف، زیاد است و به کار و برنامه ویژه نیاز داریم.

وی افزود: اگر با روحیه جهادی و انقلابی کار نکنیم خسته و بی انگیزه می شویم و اعتراض و نارضایتی مردم را همراه خواهیم داشت.

استاندار البرز گفت: باید ایثارگرانه و با گذاشتن آبرو در میان، کار کنیم تا تحول آفرین باشیم و خیر دنیا و آخرت را به واسطه اقدام در قرارگاه اجتماعی و محله های محروم داشته باشیم.

وی افزود: اعتبارات دولتی محدودیت دارد بنابراین باید خلاقیت داشته باشیم و از ارتباطات خود در سطوح مختلف در بخش های خصوصی و دولتی استفاده و بهره برداری کنیم.

عبداللهی با بیان اینکه مدیران باید با بازدید های میدانی در محله ها از مشکلات آگاه شوند و برای حل آنها اقدام کنند، گفت: استان البرز از ظرفیت های فراوانی برخوردار است که می توان آنها را احصا کرده و بهره برداری کنند.

وی افزود: باید از ظرفیت خیرین نهایت استفاده را داشته باشیم چراکه این افراد خیرخواه درصدد انجام اقدامات انسان دوستانه هستند و فرصت ها را غنیمت می دانند.

عبداللهی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیلگری به منظور آگاهی بخشی مردم در بافت های فرسوده احیا و فعال شوند، اضافه کرد: ساماندهی و نوسازی بافت فرسوده باید پس از نشستی تخصصی با حضور شهرداران استان و مدیران مربوطه به صورت عملیاتی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: طرح استقبال از بهار و ماه مبارک رمضان در تمامی محله های استان اجرایی شود و مردم اقدامات را لمس و مشاهده کنند.

استاندار البرز گفت: تمامی درآمد های حاصل از ارزش افزوده برای شهرداری ها باید صرف پروژه های عمرانی و تامین ماشین آلات در محله های کم برخوردار شود.

وی افزود: شهرداری ها باید از این روند گزارش دهند و ظرف مدت کوتاهی شاهد تحقق اهداف و برنامه ها باشیم.

استاندار البرز گفت: فرمانداران و مدیران استان باید به موضوعات محله ها تسلط داشته باشند و طبق برنامه و با اولویت بندی، نسبت به رسیدگی به آنها اقدام کنند.

عبداللهی با بیان اینکه مجموع جرائم استان طی سالی که گذشت شش درصد کاهش یافت، تاکید کرد: فرمانداران با هدف‌گذاری کاهش ۳۰ درصدی جرائم در استان باید برنامه ریزی کنند که ایجاد کلانتری، افزایش پلیس و نگهبان محله در محله‌ها، جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان از جمله این اهداف محسوب می شود.

وی افزود: فرمانداران و شهرداران استان باید برنامه های خود را در خصوص محله های ۶۶ گانه کم برخوردار استان اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha