• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401121007515
  • خبرنگار : 50300

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه عنوان کرد

همه پایان‌نامه‌های‌ دکتری علوم و فنون دریایی خرمشهر، نیازمحورند

همه پایان‌نامه‌های‌ دکتری علوم و فنون دریایی خرمشهر، نیازمحورند

ایسنا/خوزستان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: بیشتر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در مقاطع دکتری و ارشد، جزو طرح‌ها و پروژه‌هایی هستند که نیاز منطقه را رفع می‌کنند و هیچ پایان‌نامه‌ دکتری نداریم که نیازمحور نباشد.

دکتر محمد ذاکری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، مادر و معین دانشگاه‌های دریایی در کشور است، اظهار کرد: امسال با توجه به رویکردهای جدیدی که به واسطه بحث‌های مدیریتی وجود داشت، دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت موفق شد که قراردادهای موثری را منعقد کند.

وی با اشاره به نوع قراردادهای منعقد شده دانشگاه با صنایع و دستگاه‌های مختلف گفت: در حوزه صید و صیادی، بهبود سیستم‌های پرورشی در منطقه، استفاده از تولیدات دانش بنیان، نگهداری و فرآوری محصولات آبزی و نیاز صنایع از جمله پالایشگاه آبادان فعالیت‌هایی انجام و قراردادهای منعقد شد و امسال در این حوزه عملکرد دانشگاه قابل قبول بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، با اشاره به جهت دادن پایان‌نامه‌ها به موضوعات کاربردی، گفت: بیشتر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در مقاطع دکتری و ارشد، جزو طرح‌ها و پروژه‌هایی هستند که نیاز منطقه را رفع می‌کنند و هیچ پایان‌نامه‌ دکتری نداریم که نیازمحور نباشد؛ دانشگاه در دو رشته شیلات و زیست دریا دانشجوی دکتری می‌پذیرد که این دو رشته کاملا مورد نیاز منطقه و صنایع شیلاتی هستند. پایان‌نامه رشته‌های کارشناسی ارشد نیز در راستای نیازسنجی هستند.

ذاکری با اشاره به فعالیت اعضای هیات علمی این دانشگاه، ادامه داد: از طرف دیگر، هیات علمی نیز فعالیت خود را بر اساس دو نیاز یعنی نخست نیاز علمی و حرکت در راستای تولید علم پیش می‌برند که طرح‌های داخلی به حساب می‌آیند و یا اینکه بر اساس نیاز صنایع و منطقه فعالیت می‌کنند که مشارکتی است و در این راستا نیز از گرنت پژوهشی استفاده می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در خصوص طرح‌های ارتباط با صنعت دانشگاه گفت: طرح‌های ارتباط با صنعت نیز بر اساس تقاضای مستقیم صنایع و دستگاه‌های اجرایی به دانشگاه ارائه می‌شود که عضو هیات علمی متخصص دانشگاه پروژه را انجام می‌دهد و نتایج آن را اعلام می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha