• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401121007576

رئیس پلیس فارس اعلام کرد:

آغاز طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر در شیراز

آغاز طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر در شیراز

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در ایام پایانی سال و در آستانه نوروز، از ۲ روز قبل طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر از سطح شهر شیراز آغاز شده است.

سردار رهام‌بخش حبیبی چهارشنبه ۱۰ اسفند به خبرنگاران گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته و در قالب این طرح، ۲۵۷ معتادان متجاهر به همراه تعدادی از خرده فروشان موادمخدر جمع آوری شده‌اند.

حبیبی با بیان اینکه معتادان جمع‌آوری شده در این طرح، به کمپ‌های نگهداری تحویل شده‌اند، گفت: طی این ۲ روز از خرده‌فروشان بالغ بر ۱۵ کیلوگرم انواع موادمخدر به همراه ابزار و آلات مصرف مواد، کشف شده است.

رئیس پلیس فارس از شهروندان درخواست کرد که در زمینه تامین امنیت و مبارزه با متخلفان با نیروی انتظامی همکاری کنند.

حبیبی همچنین با ارائه آماری از عملکرد ۱۱ ماهه فرماندهی انتظامی فارس گفت: طی این مدت، ۷۷ باند تهیه و توزیع موادمخدر در فارس شناسایی و ۴۴ تن انواع موادمخدر از آنها کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد که در این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۵۶ متهم در حوزه جرائم مرتبط با موادمخدر توسط ماموران پلیس در سراسر فارس دستگیر شده‌اند.

حبیبی با بیان اینکه بازه زمانی یازده ماهه بالغ بر ۴۶۷۳ معتاد متجاهر جمع آوری و تحویل کمپ‌ها شده‌ است، افزود: ۱۰۷۶ خودرو و موتورسیکلت به دلیل استفاده در زمینه توزیع و جابه جایی موادمخدر در این مدت توقیف شده است.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به موقعیت حساس جغرافیایی این استان به لحاظ فعالیت باندهای قاچاق موادمخدر، خاطرنشان کرد: طرحی در دستور اجرا قرار گرفته که طی آن قرار است زمان نگهداری معتادان متجاهر در مراکز نگهداری، به حداقل یک سال افزایش یابد.

او با بیان اینکه زمان خارج شدن سم از بدن فرد معتاد، حدود ۲ هفته است، گفت: مدت زمان درمان‌های جانبی تفاوت دارد و از طرفی، انجام اقدامات هدایتی برای جلوگیری از بازگشت فرد پاک شده به سمت اعتیاد، شامل درمان‌های روحی و روانی نیز می‌شود.

فرمانده انتظامی فارس، ممانعت از بازگشت فرد پاک شده از اعتیاد را نیازمند حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد و خانواده‌ها دانست و گفت: معتادان جمع‌آوری شده در این طرح باید تحت برنامه‌های بازپروری، مهارت‌آموزی و بازسازی روان قرار گیرند و اگر رها شدن آنان به ضرر جامعه بود، نگهداری آنان در همان فضا ادامه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha