• پنجشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401121108362
  • خبرنگار : 71282

نشست دستمزد شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت

نشست دستمزد شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت

در حالی که پیش بینی می شد با ارائه گزارش کمیته دستمزد در جلسه امروز شورای عالی کار، هزینه سبد معیشت کارگران مشخص شود، ولی این جلسه بدون اعلام هرگونه عدد و رقم در این رابطه به پایان رسید.

هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت وگو با ایسنا درباره جزئیات نشست امروز شورای عالی کار اظهار کرد: جلسه شورای عالی کار درخصوص دستمزد ۱۴۰۲ نتیجه ای نداشت و رقم مشخصی درباره هزینه سبد معیشت خانوار اعلام نشد.
وی گفت: تنها استماع گزارش کارفرمایان راجع به مزد منطقه ای و گزارش کلی کمیته مزد در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد نشست بعدی شورای عالی کار هفته آینده برگزار شود.
ابوی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط منطقه ای کردن دستمزدها فراهم نیست و آثار و تبعات بسیاری از جمله مهاجرت را با اجرای آن شاهد خواهیم بود.
به گفته وی نمایندگان گروه کارگری در نشست امروز بر مشخص شدن سبد معیشت تاکید و اعلام کردند که باب مذاکرات دستمزد بعد از اعلام رقم سبد معیشت باز خواهد شد.
نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: دستور کار دیگر جلسه، اصلاح ماده‌ آیین دادرسی کار  بود که به تصویب نرسید و مقرر شد بررسی بیشتر صورت گیرد.
به گزارش ایسنا، همه ساله در بهمن ماه کمیته دستمزد شورای عالی کار هزینه سبد معیشت کارگران را پس از بحث و بررسی کارشناسی تعیین و اعلام می کرد اما امسال با وجود برگزاری جلسات متعدد تاکنون نتیجه ای به دنبال نداشته است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۱ ۲۱:۳۴

افزایش سیصد چهارصد هزار تومانی این همه جلسه نمیخواد که هر چی دولت افزایش میده شرکتها و ادارات با کم کردن رفاهیات و اضافه کاری جبرانش میکنن کارگر میمونه و تورم ۴۰ درصدی و بیشتر

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۲ ۰۰:۴۷

جناب آقای رئیسی مردم انقلاب دوست دارن و اینو اثبات کردن با این کارهای دولت باعث دلسرد شدن همون کارگری میشین که توی سرما گرما پای کار انقلاب هست به خودتون بیاین بخاطر حرف دوتا نفهمم چندمیلیون کارگر به نظام بدبین نکنید بزرگترین سرمایه انقلاب قشر زحمت کش جامعه هست اینو به وزیر کار و رئیس سازمان برنامه و بودجه تون بفهمونید عالیه