• جمعه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401121208696
  • خبرنگار : 71616

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

کاهش چشمگیر قیمت‌ها در بازار طلا/ سکه هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد

کاهش چشمگیر قیمت‌ها در بازار طلا/ سکه هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند کاهشی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا از اواسط هفته که به‌دنبال مدیریت بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز ایجاد شد، تاکید کرد که کاهش چشمگیر مدنظر، در این هفته اتفاق افتاده و بازار به ثبات نسبی خوبی رسید و مردم می‌توانند با خیال راحت معاملات خود در حوزه سکه و مصنوعات طلا را انجام دهند.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: در مجموع هفته میانگین ۲۲ دلار افزایش اونس جهانی طلا را داشتیم. در حالیکه در ابتدای هفته نوسان‌ها در بازارهای جهانی کاهشی بود و شاهد ۱۴ دلار کاهش اونس جهانی بودیم؛ این روند از اواسط هفته به بعد متوقف شد و روندی صعودی در پیش گرفت و در اواخر هفته رشد ۲۲ دلاری بطور میانگین را ثبت کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: علیرغم روند کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی در روزهای ابتدایی هفته اما در بازار داخل از ابتدای هفته (آغاز بکار صبح شنبه) تا ظهر روز یکشنبه، روند بهای سکه و طلا در بازارهای داخلی روند صعودی داشت؛ به‌گونه‌ای که افزایش حدود ۳۲ درصدی برای طلا و ۲۲ درصد برای سکه را داشتیم اما از بعدازظهر روز یکشنبه، روند بازار تغییر کرد و کاهش قیمت‌ها آغاز شد و تا پایان هفته هم ادامه پیدا کرد؛ این در حالی بود که قیمت طلا در بازارهای جهانی روبه افزایش گذاشته بود.

وی افزود: بازار به شرایط خوبی بازگشت و روند افزایشی ابتدای هفته متوقف و روند کاهشی پی گرفته شد. مدیریت بانک مرکزی در کاهش و ثبات نرخ ارز، بازار سکه و طلا را هم تحت تاثیر و در مسیر کاهش قرار داد. از سوی دیگر تقاضا نیز در بازار که در روزهای ابتدایی هفته افزایش پیدا کرده بود، از روز دوشنبه به تعادل رسید و روند ثبات کاهشی را تقاضا داشتیم.

این مقام صنفی، ضمن تاکید بر اینکه اکنون بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده است، گفت: بنابراین کاهش چشمگیری (کاهش بیشتر از افزایش‌ها) که مدنظر بود، شکل گرفت. درحالیکه در پایان هفته گذشته (هفته منتهی به ۵ اسفندماه) سکه به ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود و  از ابتدای هفته تا روز یکشنبه به ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم رسید؛ اما کاهش که آغاز شد، در پایان همین هفته به کانال ۲۹ میلیون تومان بازگشت؛ بنابراین از پایان هفته قبلی هم پایین‌تر آمد.

بذرافشان خاطر نشان کرد: بازار روال کاهشی خوبی در این هفته داشت و بازار از اواسط هفته تا روز گذشته (پنجشنبه) بدون التهاب بود و تفاضا نیز کاهش پیدا کرد. همانطور که اشاره شد، بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده است. بنابراین به اعتقاد بنده، مردم می‌توانند برای انجام معاملات خود در بازار سکه و مصنوعات طلا اقدام کنند؛ چراکه بنظر نمی‌رسد افزایش یا کاهش قابل توجهی داشته باشیم. بازار کاهش چشمگیر خود را انجام داد که یکی از علت‌های اصلی آن کنترل و کاهش نرخ ارز بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: باتوجه به اینکه به روزهای پایانی سال نیز نزدیک می‌شویم، در صورتی که این رویکرد مدیریتی کنترل نرخ ارز ادامه‌دار باشد و نوسان خاصی در رابطه با اونس جهانی نداشته باشیم، طبق پیش‌بینی بنده، نهایت یک تا سه درصد افزایش یا کاهش (آن هم به سبب نوسان کاهشی/افزایشی نرخ ارز و نوسان اونس جهانی طلا و البته تفاضا) را شاهد باشیم.

سکه ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و طلا ۵۲۰ هزار تومان ارزان شد

وی در رابطه با تغییرات قیمت‌ها در آخرین معاملات پایانی هفته (پنجشنبه)، نسبت به اوج قیمت‌ها در روزهای ابتدایی هفته، اظهار کرد: قیمت سکه تمام طرح جدید که ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پیش رفته بود، در آخرین معاملات روز گذشته ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که نشان از کاهش هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی دارد. سکه تمام طرح قدیم با پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به قیمت اوج (تقریبا ۳۳ میلیون تومان) در پایان هفته به ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

بذرافشان ادامه داد: نسبت به قیمت‌های اوج، نیم سکه با کاهش دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی از ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ریزش کرد. ربع سکه با کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی از ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. سکه‌های گرمی نیز در آخرین معاملات شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اوج، ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌ شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: هر مثقال طلا ۱۷ عیار که در اوج (روز یکشنبه) تا ۱۳ میلیون تومان هم پیش رفته بود، در آخرین معاملات دیروز، ۱۰ میلیون و ۸۵۰ مبنای معاملات بود که کاهش دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی داشته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۵۲۰ هزار تومانی به‌ازای هر گرم به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. طلای ۱۸ عیار مرز سه میلیون را هم رد کرده بود و سه میلیون و ۲۰ هزار تومان را هم دید. در حال حاضر هر اونس طلا ۱۸۳۲ دلار را ثبت کرده است.
وی در رابطه با حباب سکه نیز گفت: حباب سکه نیز از شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده اکنون در محدوده پنج میلیون و ۷۰ هزار تومان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۲ ۱۹:۱۲

شما که می گید کاهشی هست چرا وقتی میرم بازار تابلو رو نگاه می کنم اینطور چیزی نیست

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۱:۵۲

چون توایران هرکالایی رو اول بین ۵۰ تا صد درصد افزایش قیمت میدن وبعد بامنت ۲۰درصد کاهش میدن،ومردم هم خوشحال ازاین ارزونی،،کاش به تناسب این گرونیا حقوق کارمند وکارگرهم هرماه افزایش پیدا کنه،،

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۲:۲۳

احتمالا چشات حالت دو بینی داره برو دکتر

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۵۶

دقیقاً

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۲ ۱۹:۱۸

بنظرم این روزها که بسیاری از افراد و همچنین بانک مرکزی برای فروش، هجوم آورده اند و هل شده اند و قیمت داره میاد پایین، باید خرید گذاشت کنار برای سال آینده، این درحالیست که برخی خودروها مانند دیگنیتی و وانت نیسان آبی بیش از 3 برابر و دیگر خودروها بیش از 2 برابر شده اند و این قیمتها هرگز پایین نخواهد آمد و اثرات تورمی آن بر قیمت ها، سال آینده خود را نشان خواهند داد. قیمت خودرو هم کم کم در حال رسیدن به وضعیت خانه است و قیمتها آنقدر زیاد شده که تقریبا در آینده نزدیک، همانند خانه، بیشتر افراد قادر به خرید خودرو نخواهند بود و صاحبان خودرو باید خودرو را ترشی بیندازند و مشتری اول و آخر خودروبشان خودشان خواهند ماند و فقط باید اجاره بدهند.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۲ ۱۹:۴۲

اگر راست میگید قیمت مرغ و گوشت و برنج و آجیل ارزان کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۲:۵۷

طلا کجا مرغ کجا خرید خونه رو انجام بدی درصد افزایش رو میفهمی که طلا خیلی افزایش داشته تا مرغ ۵۶ رسیده به ۶۰ طلا یک میلیون پانصد رسیده به سه میلیون

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۲ ۲۰:۳۳

هروقت قیمتها به یک سوم قیمتهای فعلی برگشت می توان از تعادل قیمت وثبات بازار حرف زد !!

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۲ ۲۰:۴۲

چرا قیمت دلار در مرکز مبادلات روز به روز افزایش پیدا می کند ؟ در حال حاضر نرخ دلار در مرکز مبادلات ۴۴ تومانه در حالی که اولین قیمت در اولین روز حدود ۴۱۵۰۰ تومان بوده

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۲ ۲۲:۵۷

ماشین رو ارزان کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۰۸:۵۷

شش ماه پیش چند بود؟ الکی جو کاهش ندید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۰:۲۳

سلام به‌قول معروف مردم رابه مرگ میرسونید که به تب راضی بشن اینم یه سیاسته دیگه انشاالله اللهم عجل لولیک الفرج . به امیدآن روز

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۱:۲۲

.. فقط کافی قیمت را نه سال گذشته فقط حدودیکماه پیش ببینی تا کاهش راببینی.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۱:۳۴

خب این که خیلی راحته یهویی قیمت سکه رو بالامیبرین بعد چند روز یه مقدار پایین میارین ،اسمشم میزارید روند کاهشی .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۴۰

این قیمت‌ها مربوط به ۱۰ روز قبله اگه عرضه دارید قیمت‌ها رو برگردونید شهریور

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۱:۳۶

یاد زمان تبلیغات دولت ۱۱ ام افتادم.میگفتن دلارباید ارزون بشه،اگه بما رای بدین قیمتشو کاهش میدیم.چند روز که از حکم آقای سیف گذشت،بازار دلار رو به کاهش گذاشت.آقای سیف سریع مصاحبه کرد و گفت قیمت دلار در همین حدود خوبه و بنظر نمیاد دیگه کاهش داشته باشه. حالا هم این آقا سعی داره دوباره مردم رو بکشونه تویِ بازارِ خرید تا قیمتها افت بیشتری نکنه..

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۲:۰۵

بابا عجب کاری کردید از 15میلیون رسیده30میلیون بعد خوشحالی یه میلیون کاهش پیدا کرده...

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۰۱

طلا هفته پیش دو و دویست بود یهو شد دو هفتصدو‌پنجاه حالاهم شده دو پونصد کجا کاهش بوده .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۵۹

الان جوونا که رسم دارن طلا بخرن خانواده دختر چه اوضاعی حلقه هم نمیشه خرید بفکر جووناباشید طلا بیاد زیر ملیون

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۱۶

سکه ۲۹ میلیونی کاهش هست؟؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۰۹:۱۹

وقتی به باز نشسته ها ۶۰۰۰۰۰ تومان عیدی میدن کجا انتظار تکریم و احترام هست کجا میشه رفت و این صدقه رو پرت کرد تو صورتشون ...

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۱۸

. کی سکه رسید به ۳۶ تومن که بشه ۲۹ سکه آخرین بار روی سی بود شده ۲۹

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۴:۴۵

اگر ایرانی هستی و ایرانی دوست دلار نخر تو سایپا و غیره صف نبند .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۱۲

اولش قیمت هارو میبرن بالا بعد یکم ارزون میکنن مردم ساده. هم خوشحال میشه میگن خدارو شکر کاهشی شده

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۲۷

.،سکه هفته پیش بیست و شش بود،چه کاهشی ؟!!!!!!!!

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۳۳

با خوندن پیامها امیدوار شدم هنوز افرادی اگاه هستند و متوجه هستند سکه ۲۹ میلیونی ارزانی نیست

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۳۸

خود نویسنده مقاله هم فهمید که چه چیزی ارزان یا گران شده؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۵۹

اگه دلار بیاد پایین چرا قیمت خونه ها که مثل قارچ رفته بالا چرا پایین نمیارید وچیزهای دیگه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۶:۰۸

انشااله اینقدر سکه و طلا و دلار ارزون بشه اونایی که از پول زیادی حمله ور میشن می خرن از طمعشون توروم بالاتر می برن هم دلشون بسوزه هم پولشون زغال بشه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۲۲:۱۲

ایشاللله

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۰۰:۰۰

سکه باید باشد ۵میلیون خجالت داره ولا نیگید ارزان شد

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۹:۴۲

مادیگه عادت داریم ۱۰۰درصدجنساروگرون میکنین و۱۰درصدمیان پایین .میگین ارزون شده.ماچقدساده ایم .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۹:۴۲

سال ۱۳۲۰ اجانب چاپخانه پول رو گرفتند و پول زدن و هرچی در بازار بود خریدند و قحطی و گروهی شد امروز هر سال حجم پول کشور سه برابر میشه نمی دونم این همه رو به کارمندهای حقوق میدن با باهاش خرید میکنند .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۹:۵۶

برای نجات ایران و کم شدن شر دشمنان، دلار باید حذف شود.....چقدر دنیا کثیف و آدمها حریص و حقیر شده اند که همدیگر را تکه پاره می کنند برای دلار و سکه و طلا و .....

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۹:۵۸

قیمت داخلی کشور چه ربطی به قیمت جهانی داره شما کلا از جهان عقب هستید فکر جوان‌هایی باشید که ازدواج می کنند فکر آن بیچاره ای باشید داره مهریه با سکه میده

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۲۱:۲۱

خیلی هنر کردن گرمی دو میلیون و پونصد خیلی ارزونه 😒

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۲۳:۰۱

مطمعن باشین این ضررها نصیب ادمهای تازه کار وضعیف میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۲۳:۲۴

چرا وقتی دلار وسکه وچیزای دیگه درطول سال چند بارنوسان داره اماحقوق سرجای خودش خوب حقوق هم زیاد کنید الان مستاجرایک سوم حقوق رو باید برای اجاره پرداخت کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۰۱:۴۴

سلام‌به‌نظرم‌من‌دیگه‌ کسی‌طلا‌یا‌ ازدوج‌ نکنه‌تا‌‌ مملکت‌کمتر شه‌ و فرزند‌اوری‌ به‌صفر‌شه‌ وجامعی‌از‌سالمندان‌داشته‌باشیم‌تا‌خوده‌دولت‌ از‌جونا‌ خواهشو التماس‌ کنن‌ تا‌ ازدواج‌کنن‌ بهترین‌راه‌ جوانان‌

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۰۲:۱۴

.طلا گرم سه میلیون هست اگه ده‌هزار ارزان بشه میگیدطلا ارزان شد.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۰۷:۲۰

یعنی شما راضی می‌شوید ارزانی قد علم کند،فکر نکنم،.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۰۷:۳۰

خدا لعنت کنه مسببینشو.دیگه نمی‌تونیم خونه بخریم.الان قیمت خونه با دلار شده لحظه ای شده.اون فروشنده تا چه سقف قیمت ملکشو میخواد ببره بالا که کسی توانایی خریدم داشته باشه.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۰۸:۲۸

واقعا ارزون شده.. مردم معامله کنن... 29 میلیون یعنی ارزون.. هرگرم 2500 یعنی ارزون... نمردیم معنی ارزون شدن رو فهمیدیم.. بازیگران ومافیای طلا وارز دولت کارشون رو خوب بلدن میارن تا بالاترین حد بعد با یه کاهش قیمت رو به اونی که میخان وقصدشون بوده میارن...

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۰:۱۴

مردم ما عاشق گران خریدن هستن وقتی هر چی گرون میشه نخرن بالا نمیره

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۰:۲۸

چه وضع بدی شده. مردم راعصبی می کنند. چرابایددریک سال اینقدرقیمت هامتفاوت بشه. حالاکه روزبه رو قیمت‌ها فرق می کنه. .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۰:۳۰

سکه را تو دوماه ۱۳میلیون رفته روش بعد ۶میلیون پایین میاد میگن الان خوبه ،سکه باید بیار برا ۱۷میلیون سکه تمام اون وقت تازه میشه گفت بهتر شده جای تاسف داره که اتحادیه چنین اظهار نظرهای میکنن ،

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۰:۵۴

نظرات رو که میبینم خیلی خوشحال میشم همه ماشالا آگاه هستند و عاقل....

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۱:۰۵

ن تو رو خدا بسه دیگه ارزونی

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۱:۴۲

سلام.... اگر درآمد اکثریت مردم و حقوق بگیران هم به تناسب رشد کند ، هنر کردید، .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۲۷

بس کنید. دومیلیون گرون میکنین بعد پونصد تومن میارین پایبن میگین کاهش داشته .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۳۱

الان باید خوشحال باشیم سکه 29 میلیون قیمتش شده؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۳:۳۵

ان شاءالله اونایی که این وضع رو ایجاد کردند مثل قارون با همه‌ی ثروتشان تو زمین فرو برند وما از شرشون راحت بشیم

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۵ ۰۸:۵۱

ان شاءالله

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۹:۳۰

ارزان بودن یعنی سکه را نصف قیمت آن کاهش دهید یعنی میشد ۱۸ ، دلار نصف قیمت آن و همچنین طلا همین طور

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۵ ۱۰:۰۹

ما دیگه گرونی عادتمون شده.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۵ ۱۲:۴۴

تا بوده همین بوده مردم را هم خوب شناخته اند صعود صدرصدی در چهار ماه نزول20 درصدی ریزشی و عالی مردم را هم تشویق به خرید میکنند تا همین قیمت عادی شود ..

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۵ ۱۳:۱۴

. ۳۰۰هزار ارزون شد