• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401121309034
  • خبرنگار : 71489

بررسی بودجه ۱۴۰۲

محل مصرف کمک‌های بلاعوض بین‌المللی در سال ۱۴۰۲ تعیین شد

محل مصرف کمک‌های بلاعوض بین‌المللی در سال ۱۴۰۲ تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند تا برای جبران خسارت و پیشگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل، سرمازدگی، مقابله با ریزگردها، گرد و غبار، بیابان زدایی، حفاظت از تالابها و مبارزه با آفات و بیماری‌های دامی و گیاهی و ... تا سقف دو میلیارد یورو، کمکهای بلاعوض بین‌المللی از سوی مؤسسات و سازمانهای بین‌المللی دریافت کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(شنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بند د تبصره ۳ این لایحه را به شرح زیر تصویب کردند:

«د- ‌به‌منظور تسریع در جذب تسهیلات تصویب‌شده از بانک‌های توسعه‌ای از جمله بانک توسعه ‌اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های آسیایی (ای.‌آی.‌آی.‌بی) و بانک توسعه و تجارت اکو، دستگاه‌های استفاده‌کننده از تسهیلات مذکور مجازند در سقف بند (الف) این تبصره پس از موافقت سازمان ‌برنامه‌ و بودجه کشور در چهارچوب سقف اعتبارات پیش‌بینی ‌شده برای اجرای طرحهای با پسوند وامی مندرج در پیوست شماره (۱) این قانون نسبت به هزینه‌کرد آن در چهارچوب موافقتنامه متبادله با سازمان مذکور اقدام کنند.

ه- ... برای جبران خسارت و پیشگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل، سرمازدگی، مقابله با ریزگردها، گرد و غبار، بیابان زدایی، حفاظت از تالابها و مبارزه با آفات و بیماری‌های دامی و گیاهی و همچنین تأمین ‌ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، اجرای طرحهای توسعه‌ای و زیربنایی کشور و طرحهای موضوع صندوق ملی محیط زیست و امور مربوط به پناهندگان...
... دستگاه‌های ‌اجرائی دریافت‌کننده مکلفند گزارش عملکرد و نحوه هزینه‌کرد کمک‌های دریافتی را هر شش‌ماه یک‌بار به سازمان ‌برنامه ‌و ‌بودجه کشور ارائه نمایند. ده درصد (۱۰%) از مبلغ مندرج در این بند جهت کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص می یابد.»

نمایندگان مجلس پیشتر بخش درآمدی بند ه تبصره ۳ لایحه بودجه ۱۴۰۲ را به شرح زیر به تصویب رسانده بودند:
«ه- ‌به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو، کمکهای بلاعوض بین‌المللی از سوی مؤسسات و سازمانهای بین‌المللی...
...دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه‌داری کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط نمایند...»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha