• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401121309039
  • خبرنگار : 71523

شورای رقابت به ایسنا اعلام کرد

نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی مشخص شد

نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی مشخص شد

نایب رییس شورای رقابت نحوه تعیین قیمت پایه خودروهای داخلی را اعلام کرد.

محمود دودانگه در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد اعلام قیمت نهایی خودروهای داخلی توضیح داد: طبق دستورالعملی که در شورای رقابت مصوب شده است، برای اعلام نهایی قیمت‌ها باید قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت اخذ شود که اخذ شده است، همچنین باید قیمت‌های پایه رقابتی را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: همچنین طبق مصوبه بنا بر این بود که سه خودروی مشابه خارجی شناسایی شوند و یک نهاد بی طرف داخلی یا خارجی بعد از انجام بررسی‌های لازم، به شورای رقابت قیمت پایه رقابتی را اعلام کند تا شورا متناسب با آن بتواند قیمت نهایی را محاسبه کند.

نایب رییس شورای رقابت از برگزاری جلساتی با دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت خبر داد و افزود: طبق جلساتی که با این دانشکده داشتیم، این دانشکده جمع‌بندی اولیه را برای تعیین قیمت پایه رقابتی ارائه کرد و به محض اینکه قیمت نهایی مشخص شود، شورا می تواند قیمت را نهایی و اعلام کند.

دودانگه ادامه داد: بنابراین برای تعیین قیمت پایه، برای هر خودرویی که در داخل کشور تولید می‌شود باید سه خودروی مشابه خارجی شناسایی و میانگین قیمت سه خودروی خارجی به دلار مشخص شود. سپس قیمت با نرخ ارز مرکز مبادله به ریال تبدیل و با قیمت سازمان حمایت مقایسه شود، این خودروها درجه‌بندی شده و از A تا F طبقه‌بندی می‌شوند. متناسب با این رتبه‌بندی یا قیمت سازمان حمایت انتخاب می‌شود یا متناسب با شرایطی که قیمت پایه رقابتی مشخص می‌شود، شورای رقابت تصمیم بگیرد قیمت دیگری را مبتنا قرار دهد. این فرایند شامل همه خودروهای داخلی می‌شود.

بر اساس این گزارش، ۱۶ بهمن بود که شورای رقابت، به دنبال اعتقاد این سازمان بر انحصاری بودن بازار خودروهای سواری، دستورالعمل تنظیم بازار خودرو را ابلاغ و منتشر کرده و فرمول قیمت‌گذاری خودروهای سواری را مشخص کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۲:۳۷

متناسب با این ... داخلی اونوقت چی هست بفرمایید لطفا

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۲:۵۴

الان سه خودرو از بنز و BMW و مازراتی میارن و ادعا می‌کنند مشابه ایرانی رانا هستند و مردم بدهکار خودروسازهای .. ما میشن....!!!

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۵۱

دمت گم عالی گفتی ، چیزی به اسم حمایت تو ایران وجود نداره کلا دست مسئولینه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۰۰

جناب نائب رئیس شورای رقابت، لطفا برای تعیین قیمت خودروهای... شاهین، کوییک، پارس، دنا، تارا، سورن و رانا نیاز به اخذ گرفتن قیمت سه مدل ... خارجی هست. والا...داخلی رو که با خودروی خارجی به هیچ وجه نمیشه قیاس کرد

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۱۶

باید هزینه های آب و برق و گاز و مواد اولیه را هم مثل شرکتهای خارجی پرداخت کنند وقتی توقع فروش بر اساس دلار دارند.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۲۹

هر قیمتی بگذارید در سمت گرانی خواهد بود بجای این کارها واردات خودرو را ازاد کنید قیمت های خود رو خودشان را نشان میدهنددیگه برای قیمت گذاری این همه تشکیلات عریض و طویل و هزینه بر لازم نیست .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۳:۵۶

خدایی عجب ماجرایی شده این داستان خودرو . در دنیا هیچ وزیر و وکیلی یا بالاتر وقت خود را به قیمت گذاری خودرو نمی گذارند . خودرو در کارخانه تولید میشه و با سود معقول در اختیار مردم قرار می گیرد . در ایران از بالا تا پایین همه درگیر خودرو هستند و کسی هم راضی نیست . تولید کننده به دو برابر قیمت می فروشد راضی نیست . خریدار گران می خرد راضی نیست . درصد قابل توجهی از مردم به دلالی خودرو گرفتارند راضی نیستند .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۳۲

با سلام. تابحال دقت کردید فقط دو یا سه نوع از تولیدات ایران خودرو برای قرعه کشی معرفی میشوند و بقیه در بازار آزاد و آخرین مدل ۱۴۰۱ به فروش می رسند و هیچ کنترلی روی ایران خودرو نیست و در نهایت سر دولت را هم کلاه می گذارند.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۳۴

لطفا حقوق هارو هم بر اساس میانگین سه کشور اروپایی (هررر کدوم ک خودتون میل دارین) براورد کنین و بر اساس اون حقوق'دستمزد ملت شریف ایران تعیین کنین. خودروساز اروپایی حداقل با ماهی ۵۰۰۰ دلار ب نیروش داره تولید میکنه. دستمزد یک کارگر توو ایران خودرو ۱۰ ملیونه که میشه ماهی دویست دلاار. خنده دار نیس؟؟ کیفیت ماشین هارو هم مقایسه کنین. مثلا میخواین کوییک که تمااام در و داشبورد و... اش پلاستیک خشکه با چه خودرو خارجی هم ردیف کنین؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۳۸

واردات رو آزاد کنید از تلفات‌ مردم در جاده‌ها جلوگیری نمایید با‌تشکر

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۵:۵۴

یک شرکت قطعه ساز حدود ۲۶٪ سهام ایران خودرو را تصاحب کرده و قطعات را به ایران خودرو تحمیل میکند و به روایتی از این جیب توی اون جیب! و همیشه ایران خودرو را بدهکار جلوه میدهد و از خصوصی سازی ایران خودرو به بهانه زیان انباشته جلوگیری می کند. شنیده ایم رأس این شرکت خانم و آقای رأس این شرکت از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف هستند و به انتخابات ترامپ کمک مالی کرده اند!

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۱۶:۰۴

ای کاش میزان قیمت و نوع خودرو را حداقل اعلام می کردن تا هر کسی نگاه به قدرت خرید خود بکند و در زمان ثبت نام معطل نگردد..

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۳ ۲۱:۴۷

اشکالی نداره.فقط اون سه خودرو خارجی ای که قراره میانگینشون رو روی خودروی ایرانی بذارن رو وارد کنن!!! مگه ادعا ندارن که کیفیتشون شبیه خودروی داخلیه! تعرفه رو هم به عنوان وارداتی روشون بذارن. اونوقت ببینم مردم اون خودرو هارو میخرن یا خودروی داخلی میانگینی رو

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۰۴:۵۱

کیفیت ریالی قیمت دلاری

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۰۷:۴۱

خدا پدر دزدان دریایی کارایب رو بیامرزه