• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401121309128
  • خبرنگار : 71402

کشاورزان بلژیکی با تراکتور خیابان‌های بروکسل را بستند

کشاورزان بلژیکی با تراکتور خیابان‌های بروکسل را بستند

کشاورزان منطقه «فلاندر» بلژیک هزاران تراکتور را در اعتراض به طرح جدید دولت منطقه‌ای برای محدود کردن انتشار گاز دی‌اکسید نیتروژن وارد بروکسل کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ پلیس بلژیک روز جمعه تعداد تراکتورهایی که خیابان‌های بروکسل را مسدود کردند، ۲۷۰۰ دستگاه تخمین زد. بسیاری از آنها پلاکاردهای بزرگی با نوشته‌هایی به همراه داشتند که بازتاب خشم کشاورزان بلژیکی است.

سازمان‌های کشاورزی در بیانیه‌ای مشترک گفتند که توافق‌نامه نیتروژن به گونه‌ای که در حال حاضر هست، «قتل‌عام اقتصادی-اجتماعی» ایجاد خواهد کرد. آنها می‌خواستند این توافقنامه چشم‌انداز آینده بخش کشاورزی را بهتر منعکس کند.

یکی از معترضان با اشاره به یکی از نکات مورد مناقشه در پیش‌نویس لایحه مذکور گفت: همه ما متقاعد شده‌ایم که چیزی باید از نظر تولید نیتروژن تغییر کند، اما نباید با بخش کشاورزی متفاوت از بخش صنعتی رفتار شود.

بسیاری از معترضانی که روز جمعه برای تجمع اعتراضی در بروکسل حضور داشتند، چنین نظری دارند.

معترض دیگری که مزرعه بز دارد، می‌گوید: بخش ما همین حالا هم خیلی تلاش می‌کند و مایل به انجام این کار هم هستیم اما دولت همچنان از ما همین‌طور بیشتر و بیشتر انتظار دارد، این در حالیست که بخش صنعتی هم در حال پیشرفت است.

تعداد نسبتا زیاد دام و استفاده زیاد از کودها و همچنین ترافیک و ساخت و ساز منجر به ایجاد سطوح بالایی از اکسیدهای نیتروژن در هوا و آب در بلژیک و هلند شده که بالاتر از سطح مقرر در اتحادیه اروپاست و محیط زیست را تهدید می‌کند.

اقدام برنامه‌ریزی شده برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای در فلاندر، باعث ایجاد بحرانی در دولت منطقه‌ای فلاندر شده که طی ۱۶ ساعت مذاکرات روزهای اخیر حل و فصل نشده است. رسانه های بلژیکی گزارش دادند که یان یامبون، رئیس دولت فلاندر واقع در شمال بلژیک می‌خواهد تصمیمات نهایی را طی روزهای آتی اتخاذ کند.

در هلند، کشاورزان از همکاری با دولت در مورد اقداماتی برای محدود کردن انتشار دی‌اکسید نیتروژن، که به طور قابل توجهی دام در این کشور را کاهش می‌دهد، خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha