• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401121409754
  • خبرنگار : 71145

وزیر کابینه نتانیاهو به اظهارات سفیر آمریکا واکنش نشان داد

وزیر کابینه نتانیاهو به اظهارات سفیر آمریکا واکنش نشان داد

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به اظهارات سفیر آمریکا در اراضی اشغالی که گفته بود، آرزو می‌کرد می‌توانست او را از هواپیما پرت کند، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در توییتی شب گذشته نوشت: من از این اظهارات سفیر آمریکا در اسرائیل عصبانی نیستم. به نظرم او زمانی که گفته من را باید از هواپیما بیرون پرت کرد، قصد تحریک به قتل مرا نداشته. من در کل وقتی گفتم باید روستای حواره محو شود قصد اذیت افراد بی‌گناه را نداشتم! مردم بعضا از تعبیرات تند استفاده می‌کنند؛ اما قصد ندارند این پیام شدید اللحن را انجام دهند. این مساله برای همه پیش می‌آید.

این وزیر تندروی کابینه اسرائیل همچنین اذعان کرده زمانی که پس از کشته شدن دو اسرائیلی در جنوب نابلس خواستار محو روستای فلسطینی حواره شده؛ واژه‌هایش را بد انتخاب کرده است.

او پس از خشم جهانی حرفش را پس گرفته و در توییتر نوشته نمی‌خواهد این روستا را محو کند بلکه فقط منظورش اعضای مقاومت فلسطین بوده که دست به عملیات می‌زنند.

اسموتریچ، رئیس حزب «صهیونیست دینی» که از احزاب تندرو است با اظهاراتش مبنی محو کردن روستای فلسطینی حواره در روز چهارشنبه خشم جهانی را برانگیخت.

او گفته بود: به نظرم باید این روستا محو شود دولت اسرائیل باید این کار را بکند به صورت انفرادی نمی‌شود.

اسموتریچ در کنفرانس اقتصادی که روزنامه «د مارکر» برگزار کرد به حمله ده‌ها شهرک نشین در عصر یکشنبه گذشته به حواره در جنوب نابلس اشاره کرد که یک شهید و ده‌ها مصدوم برجای گذاشت و باعث شد ده‌ها منزل و صدها خودرو در آتش بسوزند.

این اظهارات او، واکنش و انتقادات تند مصر، عربستان، امارات، کویت، قطر، اردن، فرانسه، اتحادیه اروپا، شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا به دنبال داشت.

در این راستا شبکه 12 اسرائیل به نقل از تام نیدس، سفیر آمریکا در اسرائیل درباره اسموتریچ گزارش داده بود: من از او واقعا عصبانی هستم. او احمق است و سفری به واشنگتن دارد که اگر می‌توانستم او را از هواپیما پرت می‌کردم.

این شبکه گزارش داده بود، اظهارات نیدس تقریبا غیرجدی و حالت مزاح داشته اما به رویکرد کلی دولت آمریکا اشاره دارد، هر چند سفارت آمریکا مدعی شد که نیدس چنین اظهاراتی را مطرح نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۴ ۱۲:۲۴

من شکر خوردم مال این موقع هاست دیگر.........اگر کشورهای اسلامی همان70سال پیش که رژیم جعلی اسقاطیل با غصب آب و خاک فلسطین در حال شکل گیری بود با اتحاد و وحدت مقابل این رژیم جعلی ویهودیان سرسختانه می ایستادند و با مقاومت مبارزه می کردند ممکن بود طول بکشد ولی نتیجه میداد اما افسوس.....