• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401121409836
  • خبرنگار : 71560

بررسی بودجه ۱۴۰۲

۱۰ درصد وجوه حاصله از مشترکان شهری صرف اصلاح شبکه آب روستایی می‌شود

۱۰ درصد وجوه حاصله از مشترکان شهری صرف اصلاح شبکه آب روستایی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند تا ‌ده‌ درصد وجوه حاصل از منابع دریافتی از مشترکان داخل شهرها که اقدام به تفکیک ملک و افزایش واحد می‌نمایند را صرف اصلاح شبکه آب روستایی همان استان براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم در هر یک از شهرستان‌های آن استان کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی نوبت صبح امروز(یکشنبه)  و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، با حذف بند ه تبصره ۸ و همچنین تصویب بند (و) و ( ز) این تبصره موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد بازگشت به اصل بند ه تبصره ۸ را بررسی کرده اما در نهایت با این پیشنهاد مخالفت و با حذف این بند موافقت کردند.

بر اساس این بند که حذف شد؛ بیست درصد از منابع حاصل از آلایندگی ( عوارض سبز) موضوع ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ به سازمان حفاظت از محیط زیست ( صندوق ملی محیط زیست) اختصاص می یابد. تا پس از مبادله موافقتنانه با سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس ماده ۵ اساسنامه صندوق مذکور صرف اعطای تسهیلات و حمایت های مالی برای کاهش آلودگی های زیست محیطی و جلوگیری از تخریب محیط زیست شود.

بر اساس بند و تبصره ۸؛ ‌به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف اعتبارات ابلاغی ردیف ذی‌ربط ذیل سرفصل ۵۵۰۰۰۰ جدول شماره (۹) را بابت بدهی صندوق بیمه کشاورزی به بانک کشاورزی ناشی از تکالیف قانونی دولت در بیمه کشاورزی که به تأیید مجمع عمومی صندوق و بانک کشاورزی و سازمان حسابرسی رسیده باشد، پس از دریافت شناسه تعهد از سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور، ‌به‌عنوان بدهی دولت به بانک کشاورزی منظور نماید. بانک کشاورزی متعهد به پرداخت منابع مذکور به صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواهد بود.

۱-‌ به دولت اجازه داده می‌شود تا ‌ده‌ درصد (۱۰%) وجوه حاصل از منابع دریافتی از مشترکان داخل شهرها که اقدام به تفکیک ملک و افزایش واحد می‌نمایند (موضوع ماده (۱۱) قانون تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب مصوب ۱۳۶۹/۱۰/۱۱با اصلاحات و الحاقات بعدی)، را صرف اصلاح شبکه آب روستایی همان استان براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم در هر یک از شهرستان‌های آن استان نماید.

۲- ‌شرکتهای آب و فاضلاب استانی مجازند حداکثر تا ده درصد (۱۰%) از وجوه حاصل از اجرای تبصره (۳) قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرحهای فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری مصوب ۱۳۷۷/۳/۲۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی را برای تسریع در اجرا و توسعه‌ طرحهای ایجاد ‌تأسیسات آب و فاضلاب با اولویت اجرای طرحهای ایجاد و بازسازی فاضلاب در روستاهای همان بخش هزینه نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha